menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Oude weckpotten

Ga naar meest recente reactie

rialle

Rialle

Mijn oude vader van 89 heeft uiteindelijk toch besloten om -na 13 jaar alleen te hebben gewoont nadat mijn moeder gestorven is- toch naar het bejaardenhuis te gaan. Dat betekent dat wij nu zijn huis leeg moeten maken. Aangezien ik in dat huis geboren ben kom ik natuurlijk veel dingen tegen die mij na aan het hart liggen. Het valt niet mee om zoveel dingen weg te moeten gooien, maar je kunt ook niet alles bewaren.
Op zolder kwam ik de oude weckpotten van mijn moeder tegen, en dat vond ik toch echt zonde om weg te gooien. Ik heb er een paar voor mezelf uitgehaald, en de rest heb ik ook meegenomen. Wel moeten er nieuwe ringen gekocht worden want die zijn niet meer te gebruiken.
Heeft een van jullie misschien interesse?
Wel zelf komen halen alsjeblieft want opsturen zou een beetje duur worden.

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

Ik heb 2 grote en 13 kleine, natuurlijk allemaal met deksel!

Groetjes Rialle
donderdag 4 september 2008 - 10:55
mjohanna

Mjohanna

Ik weet niet of ik het wel durf te vertellen , maar ik maak nog steeds een aantal soorten groenten in!!!!

De breekbonen en de boterbonen doe ik nog altijd wecken.

Ik ben uit Midden- Limburg dus ook net te ver om even alleen voor de glazen te komen. Ik heb een nichtje die allerhande markten afstruind met ingemaakte streekproducten,(waaronder asperge) die op elke rommelmarkt uitkijkt naar weckglazen om op te kopen. Die zou ze ongetwijfeld graag hebben en komt ook geregeld in het zuiden op streekmarkten enz.

maar als ik jouw was zou ik ze gewoon zelf houden want ze zijn voor vele doeleinden nuttig.
Zoals Willy al opmerkt als zaaipot, als bloemenvaas als snoep e/o koekjespot, voor het decoratief bewaren van..............weet ik veel.

Als ze weg zijn heb je misschien spijt.
donderdag 4 september 2008 - 12:44
Merel

Merel

Prachtige potten Rialle en dan nog met herinneringen, zou er ook spijt van maken! De feestdagen zijn niet ver meer, mooie verpakkingen voor kleine bloemstukjes, zelf gebakke koekjes, hebbedingetjes...... tis wat ver voor mij, anders zou ik niet twijfelen!

groetjes Merel
vrijdag 5 september 2008 - 04:03
rialle

Rialle

Marian, daar hoef je je toch niet voor te schamen dat jij inmaakt!
Ik heb de potten ook hier aangeboden voor de mensen die nog wecken en er een paar bij willen hebben.
Zelf zou ik het ook wel eens willen proberen, maar weet niet hoe. Zou jij me misschien kunnen vertellen hoe jij dat doet,alsjeblieft?

En jij en Merel hebben helemaal gelijk dat je ze voor vanalles en nog wat kan gebruiken, maar mijn probleem is dat wij met z'n vijven in een (te) klein huisje wonen, en ons huis is vol. Zou ik in de keuken plaats hebben dan vulde ik ze met verschillende pasta's of zo. Voor in de kamer met schelpjes en ja, ga zo maar door. Zelfs in de kelder heb ik geen plaats anders maakte ik er (veel te grote)zaadpotten van. Ons huisje is klein maar wij wonen hier zo prachtig dat wij dat voor lief nemen en niet willen verhuizen.

Ik heb er een aantal potten uitgehaald voor mijzelf, en nu jullie zeggen dat ik spijt krijg nog een paar meer, maar de rest (een stuk of 10) kan ik toch echt niet kwijt, en wie ze hebben wil mag ze komen halen hoor...............

groetjes Rialle
vrijdag 5 september 2008 - 19:15
mjohanna

Mjohanna

Ik kan je wel vertellen hoe je moet wecken maar met alleen glazen ben je er niet he.
Je hebt ook een inmaakketel nodig en dat lijkt me niet echt de moeite voor 10 glazen.
Ze beslaan trouwens vol net zo veel plaats als leeg hoor.
Als je serieus in gaat maken stuur ik je wel 's een handleiding okee?
vrijdag 5 september 2008 - 22:06
Matabish

Tekst aangepast

Matabish

het lekkerste van àlles: dikke blauwe pruimen wecken!!!
Dat sap is net een godendrank, en de pruimen zijn zalig bij een puddinkje of zo!!
Het is voor mij geleden sedert mijn kinderjaren en ik proef het nog steeds!!
zaterdag 6 september 2008 - 21:09
lentemode

Lentemode

Volgens mij ben je een echte fijnproever-lekkerbek, Matabish !

Groetjes,
Mia
zaterdag 6 september 2008 - 22:06
hildavw

Hildavw

Andere gebruiksmogelijkheden voor weckpotten, dus zonder ring :
- plaats er een theelichtje of een kaars is
- ook geschikt om rumtopf te maken, deksel hoeft niet hermetisch af te sluiten

groetjes

Hilda
zondag 7 september 2008 - 19:12
Flurkie

Flurkie

Het zijn nog altijd de beste potten om in te maken. We maken ook altijd groenten en fruit in met deze potten. Je kan nogsteeds alle onderdelen online bestellen, op twee dagen zit het bij ons in de bus. (Belgie) dus in Nederland waarschijnlijk nog sneller http://www.weckonline.nl
Groetjes, Flurkie
zondag 7 september 2008 - 21:56
Matabish

Matabish

'k Geloof niet dat je ze kunt gebruiken om een kaars of theelichtje in te zetten.
Die kunnen maar héél eventjes branden kwestie van tekort aan lucht!
Ik heb eens een mooie matglazen, ronde pot gekocht met een kleine vaasopening om er theelichtjes op water in te laten drijven...
Onmogelijk ze te laten branden! Ze gaan telkens meteen uit. Of is daar een truukje voor???

Groetjes,
Matabish.
zondag 7 september 2008 - 23:51
cetinel

Cetinel

volgens mij is het niet de bedoeling dat het deksel erop gaat voor een theelichtje??
ik heb een aantal potten(grote en kleinere) uit de kringloopwinkel gekocht,de meeste met goede ringen,maar ik heb er ook 2 zonder,dus ik was op zoek naar die dingen.
die url boven komt dus goed van pas!
ik gebruik ze voor groenten op te leggen in het zuur,als confituurpot,om suiker(geen klontjes)in te bewaren etc...
ben steeds op zoek bij de kringloopwinkel,ik zou graag een paar grote willen nog(liefst meer dan 1 liter)
dinsdag 9 september 2008 - 05:22
cetinel

Cetinel

waaroçm gebruik je ze dan nog??of doe je dat niet meer sinds je ontdekte dat ze springennin dat geval moet er staan" ik gebruikte" toch??





dinsdag 9 september 2008 - 12:50
rialle

Rialle

Ha ha ik kan het me voorstellen.......al die potten van iedereen gekregen....................jij verzameld nogal wat hè.............jij was dat toch ook met al die plastic bakjes van verpakkingsmateriaal en zo............?

Groetjes Rialle
dinsdag 9 september 2008 - 13:40
Matabish

Matabish

Ik zet er ook geen deksel op hoor Cetinel, maar die vaas van mij is dik en rond en heeft een opening als van een gewone vaas.
Dus die opening is veel smaller dan de vaas zelf. Daardoor is het onmogelijk om er brandende kaarsjes in te laten zwemmen. Die gaan meteen uit bij gebrek aan zuurstof...
Spijtig want ik had die pot er speciaal voor gekocht en nu staat hij daar maar te staan!

groetjes,
Matabish.
dinsdag 9 september 2008 - 17:20
lisa

Lisa

ja,ja ik maak ook altijd in en ik vind het leuk ook nog, dit jaar heb ik alverschillende lekkere
tomaatjes ingeweck en appel,
trouwens ik heb ook nog glazen over -dus als er iemand in de buurt bij mij woont ??

groetjes lisa
woensdag 10 september 2008 - 10:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon