menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Uitje met Groei en Bloei

Ga naar meest recente reactie

Tine

Tine

Gisteren zijn we met alle vrijwilligers van Groei en Bloei naar een kwekerij in Duitsland geweest. Deze kwekerij is opgezet door een Nederlander en hij deed dat in Duitsland omdat hij daar genoeg groend (100 ha) kon kopen. Hij heeft proeftuinen, oa van gerbera's, rozen, fuchsia's en orchideën als ook paprika's, tomaten enz. Hij werkt samen met enkele kwekers die daar hun producten kunnen uitproberen. Verder heeft hij er als hobby een tropenkas en cactussenkas bij. Ook grote velden met planten voor winkels als de Lidl, Aldi, enz. zijn er te bezichtigen. We hebben een rondleiding gekregen die ca 2 uren duurde. Het was echt interessant. Daarna hebben we in hun eigen restaurant heerlijk gegeten. Toch leuk dat we dit van onze regionale afdeling aangeboden hebben gekregen. Ik ga er vast nog een keer naar toe.

Tine
zondag 9 maart 2008 - 11:09
corrielat

Corrielat

Dat zal wel interessant geweest zijn Tine,
Heb je nog stekjes of zaadjes kunnen kopen?
zondag 9 maart 2008 - 11:17
lentemode

Lentemode

Héhé Tine,

Dat lijkt me een heeeeeeeerlijk dagje uit !

Fijne zondag !
[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes,
Mia
zondag 9 maart 2008 - 11:31
rialle

Rialle

Dat klinkt leuk Tine. Ik wilde je al vragen waar die kwekerij dan was, want wij komen heel vaak in Duitsland, maar ik zag in je profiel dat je in Enschede woont dus de kwekerij zal wel daar in buurt over de grens zijn denk ik. Dat is voor ons toch te ver helaas. Het lijkt me reuze interessant!

Groetjes Rialle
zondag 9 maart 2008 - 11:38
Tine

Tine

Zaden en/of stekjes waren er niet te koop. Alleen sommige perkplanten zoals primula's, viooltjes en meizoentjes(bellis) waren te krijgen en natuurlijk prachtige snijbloemen uit de proeftuinen. Je kunt het niet vergelijken met een tuincentrum omdat er niet veel voor de particulier te koop is. Je krijgt daar een idee hoe het er in kwekerijen(speciaal het automatiseren) en proeftuinen aan toe gaat. Ik heb er veel van opgestoken dank zij de goede uitleg.

Tine
zondag 9 maart 2008 - 12:53
annis

Annis

Het lijkt me dat je een leuke dag hebt gehad en ook nog veel informatie.

Mia waar heb je dit gezellige plaatje vandaan, mooi.
maandag 10 maart 2008 - 08:53
lentemode

Lentemode

@ Annis,

Zet je erbij !!! Koekje ?
Welke thee drink je 't liefst ?

Groetjes,
Mia
woensdag 12 maart 2008 - 11:35
annis

Annis

Nou geef mij maar een kopje rooibos met honing, lekker.
woensdag 12 maart 2008 - 16:33
corrielat

Corrielat

Als ik ook iets mag zeggen,

geef mij maar gezond bier of wijn,.... wel biologisch ha ha,
als het niet anders kan dan een trappistje .....hik hik
donderdag 13 maart 2008 - 00:35
lisa

Lisa

tine, wat leuk so een dagje uit is wel interessant om zo een reisje te maken
maar wel gevaarlijk men geeft altijd te veel centjes uit

groetjes lisa
donderdag 13 maart 2008 - 09:41
Tine

Tine

Lisa, dit uitje dus niet. Er was weinig te koop en de rest werd ons aangeboden als dank voor ons vrijwilligerswerk.

Tine
donderdag 13 maart 2008 - 15:07
lisa

Lisa

Tina, Ohja, dit is wat anders zo een leuk uitje is heel fijn men leert ook nieuwe mensen kennen
dit is ook fijn

groetjes lisa
donderdag 13 maart 2008 - 16:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon