menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Afscheid

Ga naar meest recente reactie

Sarah

Sarah

Twee donkerbruine honden ogen
Keken ons droevig aan
Het is alsof hij wilde vragen
Is het tijd voor mij te gaan
Verdrietig moest ik dit beamen
Drukte hem zachtje aan mij hart
Het liefst ging ik met hem samen
Deze weg vol pijn en smart
Heel veel dank voor al je liefde
Heel veel dank voor al je trouw
Juggle-lief ga nu maar slapen
we houden van jou

14 februari hebben wij hem laten inslapen
15 jaar en 11 maanden een hele leeftijd, maar toch..............

[afbeelding verwijderd niet-https]


groetjes Sarah
maandag 18 februari 2008 - 12:17
LauraK

LauraK

Ach Sarah,

Wat een droevig bericht! Wat zullen jullie ontzettend verdrietig zijn deze lieve en mooie schat
te moeten missen, ook al heeft hij een respectabele leeftijd bereikt.
Heel veel sterkte de komende tijd!

Groeten van Laura.
maandag 18 februari 2008 - 12:29
Karintje

Karintje

Hoi Sarah,

Afscheid nemen doet pijn, maar koester de mooi herinneringen, neem ze mee en hou ze "levendig"!!
Veel sterkte.

Grtz,
Karin
maandag 18 februari 2008 - 12:32
annis

Annis

Sarah

Ik wens je veel sterkte bij het verlies van deze lieverd.
maandag 18 februari 2008 - 12:40
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Sarah, wat een ontroerend gedicht! Na zo een lange tijd dat je alles hebt gedeeld met je lieve hond is het heel verdrietig om afscheid te moeten nemen. Ook al weet je dat het het beste is! Sterkte hoor! Martje
maandag 18 februari 2008 - 12:41
rialle

Rialle

Oh Sarah, dit kan ik helemaal niet lezen zonder dat mijn tranen naar beneden rollen!
Laat mij meteen aan onze Maybel denken die op 18 jarige leeftijd ook haar leeftijd had bereikt. Het is nu bijna 2 jaar geleden maar ik mis haar nog steeds!

Wat een prachtige blonde Bouvier (?) ook! En zo mooi verzorgt ziet hij er uit.
Jammer dat dieren niet een mensenleven lang meegaan hè?
Heel veel sterkte, en laat die waterlanders maar lekker komen............

Groetjes Rialle
maandag 18 februari 2008 - 12:46
annd6

Annd6

Sarah, veel sterkte....
ook al heeft ie een mooie leeftijd bereikt het is toch nog steeds te vroeg.

Groetjes
Ann
maandag 18 februari 2008 - 12:46
Matabish

Matabish

oh Sarah lief,

wat in- en in-droevig...
Je hebt me ook aan 't wenen gebracht want ik heb het al meermaals meegemaakt en kan dus heel goed begrijpen hoeveel pijn het doet.
Die nooit verzakende trouw en oprechte liefde van onze knuffels laat altijd zo'n groot zwart gat achter hé! Maar na een tijdje zal de pijn verzachten en kan je weer terugdenken aan al die gelukkige ogenblikken die je met hem beleefde en dat zijn er zóveel!!
Huil maar eens goed uit... 'k wens je veel moed om het verlies van die mooie vriend een beetje te verwerken!

Warme groeten,

Matabish.
maandag 18 februari 2008 - 13:00
Jeannette1

Jeannette1

Beste Sarah, wij leven met je mee, helaas moeten mensen dit vaak eerst meegemaakt hebben om mee te kunnen leven.

Bedenkt A.U.B., dat Juggle zonder jullie liefde en fijne zorgen nooit deze leeftijd had kunnen bereiken!

Wij wensen je heel veel sterkte en ik heb je prachtige gedichtje opgeslagen!

Groetjes, Jeannette
maandag 18 februari 2008 - 13:13
Spuddy

Spuddy

Wat droevig nieuws.

Heel veel sterkte in deze moeilijke dagen.
maandag 18 februari 2008 - 13:33
duupje

Duupje

ik weet hoe je je voelt en leef met je mee.ik heb verleden jaar myne kater "casper" moeten laten inslapen heb m 17 jaar by my mogen hebben en mis m nog steeds.myne casper was wat ge noemt een praatkat dus ben myn praat maatje kwyt.

nog veel sterkte
maandag 18 februari 2008 - 13:37
an

An

ik wens je heel veel sterkte en ik sluit mij bij jeannette aan
maandag 18 februari 2008 - 17:44
lisa

Lisa

sahra, ik wens je heel veel sterkte met het verlies van jou liev hondje

groetjes lisa
maandag 18 februari 2008 - 18:22
Adrienne

Tekst aangepast

Adrienne

Sara,

Afscheid nemen doet telkens weer zo'n pijn.

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 18 februari 2008 - 18:51
yeline

Yeline

Heel veel sterkte . Ik leef oprecht met je mee. Want binnen onafzienbare tijd zal ik mijn lieveling op vier poten ook moeten laten inslapen . Hij heeft de gevreesde ziekte(kanker).

[afbeelding verwijderd niet-https]

yeline
maandag 18 februari 2008 - 19:02
kerstkind

Kerstkind

Hallo Sarah,

Ook ik heb een traantje moeten wegpinken.
Ik weet heel goed hoe jij je voelt.
We hebben zelf al verschillende keren afscheid moeten nemen
van onze trouwe viervoeters.

Na verloop van tijd zal de pijn verzachten en zal de liefde en
het plezier over zo'n lang hondenleven de overhand krijgen.
Koester deze herinneringen.

Wij allen leven met je mee....
[afbeelding verwijderd niet-https]
Veel sterkte .....
groetjes en een knuffel.
José
maandag 18 februari 2008 - 19:21
kerstkind

Kerstkind

Yeline,

Alvast heel veel sterkte toegewenst bij het nemen
van deze trieste, maar moedige en liefdevolle beslissing.

groetjes José

maandag 18 februari 2008 - 19:32
ines

Ines

Een trouwe metgezel verliezen, och wat erg!!!
Veel sterkte en er moet een tijd overheen gaan...het verdriet gaat langzaam milderen maar vergeten doen we niet, veel moed gewenst!
maandag 18 februari 2008 - 20:28
Lysianthus

Lysianthus

Beste Sarah,

Iemand verliezen die je lief hebt........is één van de droevigste momenten in je leven..
Een woord of gebaar lijkt dan zo ontoereikend..........

Als weten, dat er iemand aan je denkt kan helpen.....................
weet dan, dat je in mijn gedachten bent!

Veel sterkte gewenst met het verlies van je lieve Juggle


maandag 18 februari 2008 - 21:47
ulanka

Ulanka

Sarah,
Ik kan me ook best voorstellen hoe ellendig dit verlies aanvoelt , ikzelf heb zo al 3 honden moeten laten inslapen, en die trouwe hondeblik op zo een moment vergeet je nooit ! Laatst heb ik mijn trouwe papegaai verloren die ik 18 jaar had , en ik betrapte mezelf erop dat ik de eerste weken nog steeds wou "praten" met hem , en het hier enorm stil was zonder zijn gekwebbel !
Maar, de eerste pijn veranderd stilaan in mooie herinneringen en de mooie momenten met je troetel blijven voor eeuwig in je geheugen ! Sterkte !

groetjes
ULANKA
dinsdag 19 februari 2008 - 07:04
cetinel

Cetinel

tjee..................
wat erg! heel veel sterkte gewenst.moeilijk,zoiets.....heel moeilijk
dinsdag 19 februari 2008 - 10:37
jessy6

Jessy6

Hallo Sara


Woorden schieten hier bij te kort ,heb het ook al vaak mee gemaakt.
Het is zo,n leegte, maar het doet ook zo pijn.
Weet wat je voelt, hou je niet groot maar praat en huil er over.
lucht je een beetje op .
wens jou heel veel sterkte toe in voor jou zo moeilijke tijd.


Liefs van Jessy
dinsdag 19 februari 2008 - 15:15
Sarah

Sarah

Lieve mensen,

Heel erg bedankt voor al jullie lieve berichtjes.
Ik zal ze nog regelmatig lezen, dat zal me goed doen.
Het zal nog wel een poosje duren voordat je gedachten weer een beetje op order zijn.
En dat de pijn weg gaat. Gelukkig heb ik nog 2 honden maar die lopen nu ook nog te zoeken.
Die zijn hun maatje (de leider) ook kwijt. Dus eigenlijk troosten wij elkaar.

RIALLE: het is geen Bouvier (veel mensen denken dat hoor), het is een
Soft coated wheaten terrier. Lange naam voor een mooi ras.
Ja het is heel jammer dat ze niet een mensen leven leven dan hoefde je ook niet steeds weer
die pijn te voelen.

YELINE: doe die keine van je maar heel veel knuffelen en verwennen.
Wij hebben dat de laatste weken ook gedaan en het is alleen maar goed voor allemaal.
Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd, want ik weet dat deze tijd ook al heel erg is.
te weten dat het einde nabij is. Heel heel veel sterkte en doen hoor dat knuffelen en verwennen.

Mensen nogmaals heel erg bedankt alleemaal

xxx Sarah


dinsdag 19 februari 2008 - 21:26
Lilian

Lilian

Hallo Sarah,

ik heb jouw gedichtje net uitgeprint en ik moet er steeds naar kijken met tranen in de ogen.

Ik heb vandaag mijn Heidewachtel Yuri van 13 jaar moeten laten inslapen en dat gedicht is zo treffend, die bruine ogen die me de hele dag al hebben aangekeken .... dat doet wat met een mens!

Ik wens jou ook veel sterkte toe, het zal wel weer slijten maar het is zo leeg in huis op dit moment.

groetjes lilian
donderdag 21 februari 2008 - 20:31
Matabish

Matabish

voor jou ook Lilian, héél veel moed om deze triestige periode te overwinnen!
Die liefdevolle, aanhankelijke vrienden laten idd. een grote leegte na, maar we voelen zo intens met jullie mee. Wij hebben dat verdriet allemaal al gekend, en - of staan er kort voor om het te beleven, daarom begrijpen we het zo goed.
Spijtig genoeg maakt dat leed ook deel uit van het leven.
Mij staat het héél binnenkort ook te wachten en zal ik mijn boxer met het gouden hart, Vadrouille, moeten laten gaan. Je probeert je er op voor te bereiden maar de klap komt toch keihard aan.
Gelukkig houden we er zó'n mooie herinneringen aan over, want geen mens kan ons díe trouw en díe oprechte liefde geven.

Van ganser harte wens ik je het beste, liefs,

Matabish.
donderdag 21 februari 2008 - 20:51
Sarah

Sarah

Hallo Lilian,

Ik wens jou ook heel veel sterkte. En ik hoop dat je er inderdaad iets aan hebt.
Telkens als ik en aan denk, aan die ogen, dan wordt alles weer wazig van de tranen.
Ik denk dat dat wel een poosje zo zal blijven. Maar het zal zeker gaan slijten en dan worden de
mooie herinneringen alleen maar mooier. Over een poosje kun je het gedichtje misschien
zonder tranen in je ogen lezen. Dan weet je dat alles goed is zoals het gegaan is.
Tot die tijd heel veel sterkte.

groetjes Sarah
donderdag 21 februari 2008 - 20:55
kerstkind

Kerstkind

Hoi Lilian,

Voor jou, ook heel veel sterkte!!!
Ben dankbaar dat je lieve vriend 13 jaar is mogen worden!
De pijn zal nog een tijdje voortduren, maar zal te zijnertijd slijten.
Dan blijven alleen nog de fijne herinneringen over.
Koester die.

groetjes José
donderdag 21 februari 2008 - 22:31
Lilian

Lilian

Hallo allemaal,

bedankt voor jullie lieve woordjes en steun.
En ik ben inderdaad heel dankbaar dat ik mijn maatje 13 jaar bij me heb gehad, die trouwe en oprechte liefde wat je van zo'n dier krijgt daar kan menig mens nog een voorbeeld aan nemen!

Zolang als ik getrouwd ben (inmiddels 31 jaar) heb ik altijd al honden gehad maar dat afscheid nemen went nooit, die laatste blik met die bruine ogen zie ik steeds voor me.
De beslissing die ik gisterenavond heb genomen was goed, daar neem ik nu vrede mee en zal het een plaatsje geven
Fijn dat ik hier mijn hart eventjes kan luchten, bedankt.

lieve groetjes van lilian
vrijdag 22 februari 2008 - 10:41
rialle

Rialle

Oh nee Lilian, bij jou ook al een lege plek in huis! Het is iedere keer opnieuw weer moeilijk hè, het went inderdaad nooit! Mijn schoonmoeder heeft om die rede geen hond meer, ze kan er niet meer tegen iedere keer afscheid te moeten nemen.
Ik moet zeggen, het heeft mij er nooit van weerhouden een nieuwe hond of poes te nemen, want de liefde die je van een dier krijgt, die is bij mensen vaak ver te zoeken, helaas!

Lilian, ik wens je veel sterkte toe! Ik leef met je mee.......

Groetjes Rialle
vrijdag 22 februari 2008 - 13:36
yeline

Tekst aangepast

Yeline

Lilian,van mij ook heel veel sterkte
vrijdag 22 februari 2008 - 18:20
Lysianthus

Lysianthus

Hi Lilian,

In deze droevige tijd voor jou en je familie zijn mijn gedachten bij jou.
Na 13 jaar , je trouwe viervoeter verliezen , is niet simpel en ik wens je daarom ook veel sterkte toe.
vrijdag 22 februari 2008 - 20:37
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Lilian, heel veel sterkte!
vrijdag 22 februari 2008 - 22:01
Lilian

Lilian

Bedankt allemaal en Yeline ook voor jou komende tijd veel sterkte toegewenst.
Vertroetel hem nog maar eens lekker.

groetjes lilian
vrijdag 22 februari 2008 - 22:34
minouke

Minouke

5tal maanden geleden is onze Billy ook ingeslapen na 17jaar, ik wens je veel sterkte toe
Ik heb een kleine album met al zijn foto's gemaakt en het mooi gedichtje van Corrie bij gestoken
Nu heb ik een nieuwe lieve schat van uit een asiel en hoop dat ik hem ook zolang mag houden

dinsdag 26 februari 2008 - 10:13
Matabish

Matabish

dag minouke,

het is zo fijn als we onze lieverd zó lang kunnen houden, maar oh zó in-triestig als we hem dan moeten afgeven. Maar ze laten ons zoveel wondermooie herinneringen na, dat ze eigenlijk nooit werkelijk weg zijn, niewaar!
Fijn voor jou dat je nu een ander schatje gevonden hebt om te vertroetelen èn om je te laten vertroetelen! Want liefde en vriendschap hebben die mannekes in overvloed. Geniet maar lekker van je nieuwe knuffel (hoe heet hij eigenlijk?? Fotootje??)!

Groetjes,

Matabish.

dinsdag 26 februari 2008 - 13:50
nientje

Nientje

sarah, heb dit al paar keer meegemaakt en toch kan ik het niet laten om weer een andere hond te nemen als ik er ene verlies, want eigenlijk vergeet je de andere er niet echt mee, het verzacht enkel de pijn wat
sterkte
nientje
donderdag 28 februari 2008 - 21:07
minouke

Minouke

Matabisch,
ze heet Chappie en het is een Dalmatier maar met de bruine vlekken, ik wist zelfs niet dat die bestonden

Ik heb nog niet veel foto's van haar maar deze vind ik toch een mooie

[afbeelding verwijderd niet-https]

Ik ben ze met Kerstmis gaan halen in het asiel van Aarschot, en daar waren zoveel lieve en mooie honden niet te geloven en vriendelijke mensen die je helpen om een gepaste hond te vinden, we zijn er eerst mee gaan wandelen om tezien of het klikte

Sarah,
ik vergeet ons Billieke niet want het was mijn eerste hondje en we hebben hem in de tuin begraven dicht bij ons, hij is zelfs mee verhuist naar Rummen maar toen ik onze Chappie gaan halen ben, heb ik troost gevonden ook omdat ik een andere hond gelukkig kan maken dat anders toch maar in een asiel zat.
Ze zorgen wel goed voor de honden hoor in Aarschot maar ja het kan nooit hetzelfde zijn als een thuis, de aandacht wordt verdeeld met velen anderen en ze zitten toch het meeste van de tijd in een hok.
vrijdag 29 februari 2008 - 06:51
Lilian

Lilian

Chantal ik kan me de topic nog goed herinneren van Billieke, fijn dat het nu goed gaat en zeker met Chappie, die heeft het wel getroffen bij jullie!

Het is wat Nientje zegt, het verdriet moet je niet weerhouden om een nieuwe hond te nemen.
De kinderen hebben me al op de wachtlijst (zonder verplichtingen) geplaatst voor een pup, dus ik heb nu 4 maanden de tijd om me te bedenken wat ik doe.

groetjes lilian
vrijdag 29 februari 2008 - 09:56
Matabish

Matabish

jaja Chantal,

ik herinner het mij ook weer, 'k had alleen het verband niet gemaakt tussen dit berichtje en het vorige...
Chappie is al goed thuis op deze foto, én gelukkig bij jullie, dàt zie je zo!!
Het is een mooie knuffelhond en het baasje is ook een knappe kerel!!
Ze lijken allebei gelukkig te zijn dat ze bij jou terecht gekomen zijn, niewaar ?
Een "vorige" hond wordt nooit vergeten, die houdt altijd een speciaal plaatsje in je hart met al de mooie herinneringen!! Het is toch altijd een beetje als een kind, vind ik. Alleen zijn zíj altijd éven lief.
Veel geluk nog met jullie troetelvriend,

Matabish.


vrijdag 29 februari 2008 - 14:41
minouke

Minouke

maar het baasje komt niet uit een asiel.... direct van bij de producent gekocht zonder garantie
vrijdag 29 februari 2008 - 19:04
Jipken

Jipken

Ik wil je sterkte wensen & een oprechte knuffel , sorry ik lees het nu pas .... ik heb de collie van mijn ouders vorig jaar moeten laten inslapen omdat mijn ouders het zelf niet konden, ik weet wat er door je grijze massa en lichaam gaat op het moment dat ze de spuitjes toedienen .... woede ,onmacht verdriet maar aan alle mooie dingen komt een einde en dit heb ikzelf vorig jaar zelf 2 x moeten ondervinden.
tis nu geleden van Di. 5-6-2007 en het verdriet en gemis is nog elke dag aanwezig ook al kan je terug kijken op de mooie intense momenten ...... zoiets moet slijten zeggen ze of dit ooit lukt is mij een vraag!


Warme groeten,

Jipken,
zaterdag 1 maart 2008 - 14:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon