menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuinplan

Ga naar meest recente reactie

lentemode

Lentemode

Hallo tuinforumliefhebbers,

Zijn er onder ons geen mensen die een nieuw stukje tuin plannen ?
Zullen we een wensput metselen ?

Groetjes,
Mia

http://www.dailymotion.com/cluster/fun/visited-week/tag/benny/video/x48dz7_benny-hill-faites-un-voeux_fun
dinsdag 5 februari 2008 - 22:00
corrielat

Corrielat

wie zou af en toe niet zo'n wensput willen?
dinsdag 5 februari 2008 - 22:13
Lysianthus

Lysianthus

[afbeelding verwijderd niet-https]

Erg leuk Mia!!!! ikke wil zo'n wensput, waar kan je die kopen?
dinsdag 5 februari 2008 - 22:23
lentemode

Lentemode

En meisjes,

WAT of beter gezegd WIE zullen we ons wensen als we die hosta weer niet uit de grond krijgen,
of er moet weer een hele moestuin omgespit worden of ................................................ ?



Groetjes,
Mia
dinsdag 5 februari 2008 - 23:18
Thiviers

Thiviers

Vlug dan voor ik het askruisje moet halen. Ja ik heb een wens en moet een stuk nieuwe tuin aanleggen. Eerst het mos eruit, maar het regent. Dan de hosta erin, maar ik heb slakken. Wat moet ik doen? Groetjes, Thiviers
dinsdag 5 februari 2008 - 23:36
rialle

Tekst aangepast

Rialle

Haha wat een leuk filmpje zeg!

Jullie zien dat uiteindelijk alles eindigt hoe het begon in het filmpje.
Dus dames, dat wordt zelf spitten, zelf op de knieen om onkruid te wieden, zelf een gat graven voor de Hosta!
Helaas, helaas......helaas!

Maar dromen mag natuurlijk altijd hè?

Groetjes Rialle




















woensdag 6 februari 2008 - 00:38
rialle

Tekst aangepast

Rialle

Hé, wat staat mijn bloemetje laag?
Ik heb geprobeerd het te veranderen maar dat gaat niet.
Nou ja, is ook niet zo erg eigenlijk.

Groetjes Rialle
woensdag 6 februari 2008 - 00:40
annis

Annis

Heel leuk gevonden. Je ziet maar alle vernieuwingen zijn niet altijd verbeteringen.
Ik moet ook nog een nieuw stukje in de tuin plannen maar dat doe ik dan toch liever zelf.
woensdag 6 februari 2008 - 11:21
corrielat

Corrielat

soms wel hoor
woensdag 6 februari 2008 - 13:18
annis

Annis

Er zijn natuurlijk uitzonderingen!
woensdag 6 februari 2008 - 16:41
Thiviers

Thiviers



De tulpjes komen al boven. Wat nog meer in de wensput?
Groetjes
woensdag 6 februari 2008 - 18:47
Lungsey

Lungsey

In de wensput: dat iemand anders dan ik deze puinhoop omtovert tot een prachtig natuurparadijs!

[afbeelding verwijderd niet-https]


woensdag 6 februari 2008 - 21:23
Lysianthus

Lysianthus

Ocharme Lungsey ik leef met je mee , denk dat je daar wel wat hulp kan gebruiken, anderzijds , zoals je zegt kan je er je eigen cachet aan geven 'k hoop toch voor jou dat je hulp hebt , veel succes en moed.
woensdag 6 februari 2008 - 21:36
Lungsey

Lungsey

Hihi, dank je wel hoor Ik geniet met volle teugen.... het hoeft niet volgende week af te zijn... Ik kan wel wat ideeen gebruiken denk ik! Ik post eens in de Tuinaanleg-sectie
woensdag 6 februari 2008 - 21:55
lentemode

Lentemode

Tof dat jullie er konden om lachen,
al was het niet de Trevi-fontein in Rome waar je zelfs geen plaatsje vindt om een centje te gooien en een wensje te doen ....

Groetjes,
Mia
donderdag 7 februari 2008 - 11:24
Matabish

Matabish

[afbeelding verwijderd niet-https] Lungsey,

ik zou al zeker die boomstronken niet weg doen!! Daar kan je een prachtig tafereel mee maken, zelfs zonder personnages zoals ik. Je zet ze kris-kras op een hoop en kunt er dan zelfs wat bodembedekkers of rotsplantjes tussen zetten, of ook een klimplantje of aardbeien. Dat geeft reliëf aan je tuin en is niet alledaags! Bovendien vinden padden of kikkers er een schuilplaats (adieu slakken!)
Zoals je kunt zien begint mijn boomstam weg te rotten maar toen hij nog al zijn schors had was het effect echt ongelooflijk (al vind ik hem nog altijd mooi)!

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

Matabish.
donderdag 7 februari 2008 - 18:02
Lungsey

Tekst aangepast

Lungsey

Hoi Matabish,

Zeker ga ik wat doen met de stammen! Ik heb de bomenkappers juist daarom gevraagd om stukken achter te laten. Er stonden tot afgelopen maandag 2 enorme populieren in mijn zijtuin, die nu dus gekapt zijn. Jaren terug stond er nog een derde, die moest toen al weg omdat de wortels door onze riolering groeiden. Toen heb ik stammen en takken gebruikt voor dit:

[afbeelding verwijderd niet-https]


Dus ook voor dit hout vind ik wel wat, het is alleen even slikken om te kijken hoe en waar ik begin! De gaten die ontstonden nadat de wortels van de bomen werden uitgefreesd worden normaal gesproken opgevuld met houtsnipper van de boom. Voor mij hebben ze dat achterwege gelaten zodat ik een paddenpoel kan gaan aanleggen. Het wordt wel wat, alleen.... het duurt nog even.

Erg mooi, jouw boomstammen! Ja, prachtig om te zien wat er allemaal mee gebeurd, en wie er allemaal in verblijft. Misschien verblijft in mijn houtstapel wel hetbeestje uit mijn avatar; die kom ik af en toe tegen in de tuin
donderdag 7 februari 2008 - 19:28
lentemode

Lentemode

Helaba Lungsey,

Zo te zien gaat dat daar een mooi stukje natuur worden !

Laat je fantasie maar werken !

Groetjes,
Mia
donderdag 7 februari 2008 - 20:17
Matabish

Tekst aangepast

Matabish

idd lungsey,

dat is zo goed als zeker dat jou avater in je houtstapel woont! Bij mij woont een familielid van hem onder die boomstammen, zàààlig vind ik dat, en de slakken worden daar gelijk lekker opgekuist.
Ik heb zo nog twee andere stapeltjes vermolmd hout waar er ook nog padjes zitten. Leuk als je ze onverwacht tegenkomt! Die mannekes stappen zo onhandig en langzaam rond, niewaar. Niet zoals de kikkers die meteen wegspringen als ze je zien.
Laat ons nu en dan eens zien hoe het daar verder gaat, ja?

groetjes,

Matabish.


donderdag 7 februari 2008 - 21:08
lentemode

Lentemode

He ja Matabish,

DAT is nog eens een goed idee.
Dan kunnen we er op toezien dat die wensput niet vergeten wordt ...

Groetjes,
Mia
donderdag 7 februari 2008 - 22:11
Lungsey

Lungsey

Ik zal een topic maken in het tuinontwerp stuk. Morgen ga ik er mee aan de slag, met de woesternij...
Wat betreft de vroedmeesterpad: ik zie hem af en toe, en eigenlijk kan hij vrijwel overal huizen omdat mijn hele tuin onder de schuilplekken zit. Er zitten plekken tussen waar ik al 6 jaar niet meer onder gekeken heb
donderdag 7 februari 2008 - 22:41
corrielat

Corrielat

Ha Lungsey,

Ik heb ook in mijn tuin enkele stapels hout, vorig jaar heb ik daar een pad gehad, ik denk en hoop dat hij in het voorjaar weer terug op bezoek komt
Ook groeien op en aan de stammen mooie zwammen, vorig jaar zaten er bijen en wespen en rupsen
Dus ik hoop dit jaar een hoop vlinders te hebben, ik heb al verschillende planten als vlinderlokkers geplant, dus wie weet...............
vrijdag 8 februari 2008 - 18:43
Robinn

Robinn

Met een beetje inspiratie kan je van dat stukje grond een heel mooie tuin maken! Ik zou er ook een blauwe regen inzetten of een liguster (mijn liguster is wel zo'n 6meter hoog) Het geeft een enorm gezellig gevoel vooral op zomeravonden, het legt ook een mooi wit bloementapijtje.

vrijdag 8 februari 2008 - 18:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon