menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Takken wit maken

Ga naar meest recente reactie

hildavw

Hildavw

Deze week vond ik in de kast met schoenpoetsgerief nog 2 flesjes met schoenenwit, je weet wel, om turnpantoffels en zo te witten.
Ik had deze weggezet om weg te doen, want ik "dacht" dat ik die toch niet meer kon gebruiken.
Daarstraks zag ik ergens nog een bundeltje takjes liggen, die ooit nog wel eens van pas zouden kunnen komen en toen viel mijn cent !
Ik heb een takje genomen en dat ingesmeerd met dat witsel, met een penseeltje, want het dopje op het flesje was natuurlijk gedeeltelijk vergaan.
En nu heb ik al één witte tak.

Dat gaat echt goed en zo dient iets, dat anders weggegooid zou worden, toch nog !

Dus, voor je iets wegdoet, denk eens goed na, het kan nog misschien nog eens nodig zijn

groetjes

Hilda
zondag 16 december 2007 - 10:53
Jeannette1

Jeannette1

hahahaha,

Hai Hilda, dit deed mij even wegdromen naar HEEEEEEEEEEEL vroeger!

Ik was zo'n Pietje Precies, dat ik bijna elke dag met zo'n flesje in mijn handen op het balkon zat.

GOED SCHUDDEN VOOR GEBRUIK (met zo'n kogeltje erin)!

Geweldig, om op deze manier weer even al die jaren terug te kunnen gaan!

BEDANKT!!!

Verder voor alle creatievelingen, véél suc6 met takjes witten, ga maar eens bij (oma) kijken als je zelf niet meer zo'n flesje in huis hebt.

Bedankt Hilda voor dit lunineuse idee!!!

Groetjes, Jeannette
zondag 16 december 2007 - 11:33
rialle

Tekst aangepast

Rialle

Ja Hilda, ben ik helemaal met je eens. Je moet niet te snel iets weggooien.
Soms gooi ik iets weg wat er al jaaaaaren staat en waarvan ik denk at gebruik ik toch niet meer, kom ik een tijdje erna een situatie tegen waar ik het goed had kunnen gebruiken! En dat gebeurt toch wel vaker moet ik zeggen.
We wonen met z'n vijven in een klein huisje (wel lekker in het groen!!) dus ik moet af en toe eens flink opruimen anders wordt het een puinhoop. En ja, dan krijg je dat.............

Veel plezier met je takken! Wat ga je ermee maken?

Groetjes Rialle
zondag 16 december 2007 - 13:01
Jeannette1

Jeannette1

O ja, dat vergeet ik, ikzelf kan niet op zolder komen, maar volgens Ger weet hij nu wel waarom ik 130 jaar wil worden.

Die schijnt ook propvol te liggen met alles wat ik om dezelfde reden wilde bewaren! hahahahahaha

Groetjes, Jeannette
zondag 16 december 2007 - 13:19
hildavw

Hildavw

Rialle,
Of ik er iets mee ga doen, weet ik nog niet.
Maar ik kwam op dat idee, probeerde het eens uit en wou iedereen mee laten profiteren, goed hé, al zeg ik het zelf.
Misschien vind ik wel inspiratie op een of ander forum, wie weet ??

Jeannette,
Je kan misschien aan Ger vragen dat hij nu en dan iets meebrengt van zolder, dan kan je ineens beslissen of jij (of hijzelf) er nog iets mee kan doen, zo niet, bezorg het aan een kringloopwinkel, als dat bij jullie ook bestaat, maar dat zal wel zeker, of je kan er iemand anders plezier mee doen en anders gooi je het dan maar weg.
En zo raakt alles stilletjesaan opgeruimd !

groetjes

hilda
zondag 16 december 2007 - 16:26
Jeannette1

Jeannette1

Hai Hilda, het is uiteraard NIET zo erg als ik deed voor komen!

Ger neemt inderdaad vaak dingen van boven mee naar beneden of een van de kids doet zoiets ook wel als ze hier zijn.

Een kringloop winkel hebben wij hier helaas niet, maar wel een kerk die één of 2x per jaar een verkoping houdt van alles dat zij van mensen mogen bekomen.

Maar eerst mogen zij altijd mensen in nood (ja ook in ons dorp) helpen met spullen wat zij kunnen gebruiken.

Zij krijgen zelfs bijna nieuwe koelkasten of dergelijke, dit is een dorp met heel veel hele oude mensen en de kinderen willen vaak niets van de ouders hebben, ALLEEN HET GELD!!!

Echt weggooien is er niet snel bij hoor.

Groetjes, Jeannette
zondag 16 december 2007 - 20:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon