menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

SPECIALE TEKENS

Ga naar meest recente reactie

corrielat

Corrielat

hallo slimmerikken
Ik kan geen speciale tekens op mijn tekst krijgen, bv komma op de e, lukt niet meer, wat doe ik fout???
woensdag 5 september 2007 - 08:15
corrielat

Corrielat

Weet niemand dit? jammer... dan zal ik het zonder moeten doen snik snik, maar ik ben wel ontroostbaar, ik had gehoopt dat er toch minstens EEN slimmer was dan ik, he Min.....
woensdag 5 september 2007 - 10:23
Bowie

Bowie

Bedoel je deze: é à è? Die staan normaliter bovenaan op het toetsenbord.
woensdag 5 september 2007 - 10:26
minouke

Minouke

ik denk te weten wat je bedoeld : " en een e tesamen
Ik zal eens zoeken en laten weten als ik het vind
woensdag 5 september 2007 - 10:31
corrielat

Corrielat

Klopt, maar ik weet niet meer hoe.....help aub
woensdag 5 september 2007 - 10:32
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

Bedoel je deze: é à è? Die staan normaliter bovenaan op het toetsenbord.


welke toetsen moet ik gebruiken, eerst moest het met numlock, ergens is er iets fout gegaan, de alt knop geeft alleen maar een geluidje en is niet te gebruiken,
woensdag 5 september 2007 - 10:35
Lungsey

Lungsey

Bedoel je alleen bij posten op het forum Corrie? Of sowieso als je typt? In het laatste geval: bij mij kan ik soms ineens niet meer de goede tekens vinden, dan typ ik bijvoorbeeld een vraagteken en krijg ik een dubbele punt. Dat is heel irritant.... maar! Als je hier last van hebt, en dan tegelijkertijd control en alt indrukt, dan herstelt het zich weer. Misschien heb je hier wat aan?
woensdag 5 september 2007 - 11:09
lisa

Tekst aangepast

Lisa

corrielat bedoel je dit é ? dan moet je op alle twee toetsen knopjes indruken

groetjes lisa
woensdag 5 september 2007 - 13:09
Esem

Esem

corielat deze twee é of è staan onder je getallen.
Als je met een azerty toetsenbord werk, als het een querty toetsenbord is weet ik niet of ze dan wel op de zelfde plaats staan deze é staat onder het getal 2 en deze è staat onder het getak 7
azerty of querty zijn de 7 eerste letters op je toetsenbord.En een van beide is bij jou het geval, en meer dan waarschijnlijk zal het de eerste zijn.
de ë met de twee puntjes maak je als volgt
schift toets indrukken en klikken op de toets naast de P er staan twee tekens op het een is dit^ en het tweede teken zijn de twee puntjes
Dus kilk eerst op de schift toets en klik (samen)op de toets met de 2 puntjes,laat dan de schifttoets los en klik dan op de letter waar je de 2 puntjes op wil .Deze gebruik je bijna uitsluitend op de E kijk maar
ëêë
Zo ik hoop dat je er wat mee kan.
Gr Eddy ( êsem) Ê zelfs op de hoofdletter Ê lukt het ook.
woensdag 5 september 2007 - 17:14
corrielat

Corrielat

Hallo,
Esem ik heb inderdaad een qwerty toetsenbord, ik heb een laptop, maar wat ik ook probeer, het lukt me niet, spijtig, spijtig,
Nu wacht ik nog af of iemand uitkomst kan geven, want het staat zo slordig als je een brief wil versturen en je deze tekens niet kan gebruiken, dus heb ik nog hoop dat iemand uitkomst kan geven..
woensdag 5 september 2007 - 21:11
Tine

Tekst aangepast

Tine

Heb je al geprobeerd om , als je de pijl links boven je ctrl toets indrukt, dan gelijk het leesteken ,dan loslaten ,dan de letter en dan de spatiebalk indrukt, dan moet hij er staan.

Tine

woensdag 5 september 2007 - 21:16
corrielat

Corrielat

Helaas, ik kan het niet, snik snik, en het is ooit wel gelukt, waar heb ik dit aan verdiend?
woensdag 5 september 2007 - 21:27
corrielat

Corrielat

Hallo Tine,
Het zou natuurlijk kunnen dat ik steeds het verkeerde leesteken gebruik, zou je misschien kunnen zeggen welke de juiste is? Ik geloof dat er een kronkel in mijn brain geslopen is.
woensdag 5 september 2007 - 21:34
schuurmans

Schuurmans

dag corrielat,
zoals ik deze tekens maak is het misschien een beetje omslachtig maar het werkt goed. voor de é: toets Alt ingedrukt houden en dan de cijfers 130. de è is Alt 138. als je zo'n lijstje hebt waar deze code's op staan is het zo simpel dat jij het zelfs moet kunnen.

grt.
henk
woensdag 5 september 2007 - 21:40
corrielat

Corrielat

Hallo Henk, dat is het probleem juist, mijn alt toets reageerd (heel kwaad) met een geluidje maar laat niet toe tekens te gebruiken, ook kan het met mijn numlock knop te maken hebben, is me ook al geadviseerd, zonder succes, dus iets moet ik fout doen, maar wat????????
woensdag 5 september 2007 - 21:45
corrielat

Corrielat

corrielat bedoel je dit é ? dan moet je op alle twee toetsen knopjes indruken

groetjes lisa

Welke toetsen precies Lisa, ik weet het helemaal niet meer.
woensdag 5 september 2007 - 21:52
Tine

Tine

Bij de `en de ' de pijltjestoets niet gebruiken omdat ze onder aan een toets staan.maar alleen de spatiebalk en dan de letter. Staat het leesteken boven aan de toets, dan wel eerst het pijltje indrukken, daarna het leesteken en de spatiebalk,dan alles loslaten en de bijbehorende letter intoetsen.

Tine
woensdag 5 september 2007 - 23:20
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

E,,ee,e.e.e.ee||||}:ee,,ee,e,,ee,e,e,e,,e,EEE,e,eE
donderdag 6 september 2007 - 08:06
corrielat

Corrielat

Misschien een foute instelling op mijn computer?
donderdag 6 september 2007 - 08:16
Tine

Tine

Corrielat, heb je het met deze computer wel eens kunnen doen of is dit iets van de laatste tijd??

Tine
donderdag 6 september 2007 - 10:48
corrielat

Corrielat

Overzicht van de sneltoetsen voor tekstverwerking.

Op een internationaal ingesteld toetsenbord zijn de navolgende "dode" toetsen aanwezig. Hiermee kunnen speciale letters gemaakt worden zonder rekening te houden met alt-functies of speciale invoeg opties.

De toetsen zijn; (hierbij wordt uitgegaan van een Amerikaans toetsenbord) ' (rechts op het toetsenbord) meestal links naast de enter '
` (linksboven op het toetsenbord) meestal boven de tab-toets `
" (rechts op het toetsenbord) meestal links naast de enter [SHIFT]+'
^ (midden op het toetsenbord, (bovenste regel) boven de 6 [SHIFT]+6
~ (linksboven op het toetsenbord) meestal boven de tab-toets [SHIFT]+`


Invoeren door eerst het teken in te drukken en vervolgens de letter te kiezen. á = '+a à = `+a ä = "+a â = ^+a
ç = '+c
é = '+e è = `+e ë ="+e ê = ^+e
í = '+i ì = `+i ï ="+i î = ^+i
ó = '+o ò = `+o ö ="+o ô = ^+o
ú = '+u ù = `+u ü ="+u û = ^+u
ý = '+y ÿ ="+y

ã = ~+a ñ = ~+n õ = ~+o


In een internationaal ingesteld toetsenbord functioneren de linker en rechter ALT-toets gescheiden van elkaar. De linker heeft de normale ALT-functie, terwijl de rechter een speciale letterfunctie heeft.

Invoeren door eerst op de rechter [ALT]-toets te drukken, deze ingedrukt houden en vervolgens een letter of teken te kiezen. In een aantal gevallen moeten de rechter [ALT] en een [SHIFT] toets gelijktijdig ingedrukt worden in combinatie met een letter of teken. á = [ALT]+a © = [ALT]+c ð = [ALT]+d
é = [ALT]+e í = [ALT]+i ø = [ALT]+l
µ = [ALT]+m ñ = [ALT]+n ó = [ALT]+o
ö = [ALT]+p ä = [ALT]+q ® = [ALT]+r
ß = [ALT]+s þ = [ALT]+t ú = [ALT]+u
å = [ALT]+w ü = [ALT]+y æ = [ALT]+z
¡ = [ALT]+1 ² = [ALT]+2 ³ = [ALT]+3
¤ = [ALT]+4 € = [ALT]+5 ¼ = [ALT]+6
½ = [ALT]+7 ¾ = [ALT]+8 ‘ = [ALT]+9
’ = [ALT]+0 ¥ = [ALT]+- × = [ALT]+=
¬ = [ALT]+ « = [ALT]+[ » = [ALT]+]
¶ = [ALT]+; ç = [ALT]+, ¿ = [ALT]+/

Á = [ALT]+[SHIFT]+a ¢ = [ALT]+[SHIFT]+c Ð = [ALT]+[SHIFT]+d
É = [ALT]+[SHIFT]+e Í = [ALT]+[SHIFT]+i Ø = [ALT]+[SHIFT]+l
Ñ = [ALT]+[SHIFT]+n Ó = [ALT]+[SHIFT]+o Ö = [ALT]+[SHIFT]+p
Ä = [ALT]+[SHIFT]+q § = [ALT]+[SHIFT]+s Þ = [ALT]+[SHIFT]+t
Ú = [ALT]+[SHIFT]+u Å = [ALT]+[SHIFT]+w Ü = [ALT]+[SHIFT]+y
Æ = [ALT]+[SHIFT]+z ¹ = [ALT]+[SHIFT]+1 £ = [ALT]+[SHIFT]+4
÷ = [ALT]+[SHIFT]+= ¦ = [ALT]+[SHIFT]+ ° = [ALT]+[SHIFT]+;
Ç = [ALT]+[SHIFT]+,


LET OP: De letters of tekens kunnen per letterset (type) variëren. Deze tekens of letters komen in de meeste
lettersets voor, maar kunnen in andere lettersets dan bv. Arial, Courier, Times Roman, FixedSys etc. afwijken.
De personen die Windows98 en of nieuwer hebben geïnstalleerd kunnen het Euro teken € vinden onder [R.ALT]+5
Voor gebruik van het euro teken onder Windows95 moet een euro update worden geïnstalleerd.


Voor vragen, informatie, voorstellen, ideeën stuur een e-mail naar [email protected]





Laatst bijgewerkt op 7 maart 2002


Wie het nu nog snapt mag het zeggen

En Tine, dit is iets van de laatste weken, iets doe ik fout, maar wat?
donderdag 6 september 2007 - 13:03
corrielat
donderdag 6 september 2007 - 13:14
Lungsey

Lungsey

Hoi Corrie,

Mijn man staat hiero naast me, en vraagt of je je computer al opnieuw hebt opgestart? Want als je dit doet dan worden "de meeste instellingen terug gezet naar beginswaardes" - hij bedoelt dat dan de meeste dingen weer worden ingesteld zoals het eerst was. Verder zegt ie dat misschien je toetsenbord kapot is? Dat de alt knop bv niet meer goed werkt... je zou een ander toetsenbord eens kunnen aansluiten, zien of het dan wel werkt. Maar...... dan moet je eerst je toetsenbord aansluiten, dan je computer opnieuw opstarten.

Ik zelf snap hier natuurlijk helemaal niks van, maar uh, misschien heb je er wat aan??
donderdag 6 september 2007 - 13:36
hildavw

Hildavw

Als je echt problemen blijft hebben met je toetsenbord, is de aankoop van een nieuwe misschien wel te overwegen.
Ik dacht dat er al waren voor 5 euro.

Hilda
donderdag 6 september 2007 - 14:34
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

Hallo,
een toetsenbord zou wel kunnen maar ik heb een laptop dus toetsenbord en scherm ineen, maar ik blijf zoeken tot ik een oplossing gevonden heb, ik geef nooit graag op, vervelend voor sommige omstanders.

Maar ik blijf denken dat het met een foute instelling te maken heeft, maar de vraag is alleen.....welke?
donderdag 6 september 2007 - 16:42
an

An

heb ik ook wat corrielat heeft maar daar ben ik nu aan gewend.
maar als we het toch over de computer hebben wet iemand een oplossing voor mij ik kan mijn incredimail niet meer openen
er staat is een fout opgetreden .maar ik weet niet wat ik moet doen wou eerst een andere incredimail er overheen dounloaden maar die pakt ie ook niet

help anders kan ik geen mailtjes meer lezen

gr an
donderdag 6 september 2007 - 21:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon