menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Omheining Zetten

Ga naar meest recente reactie

ruddy

Ruddy

Dit weekend ga ik een omheining zetten met houten palen.
Ik was van plan om, om de 2 meter een houten paal te zetten van 2 m Waarvan 50 cm in de grond (is dit teveel?)Ik zou dan 2 spankabels? erop willen aanspannen maar weet niet of ik meerdere aanspanners over de lengte moet verdelen of niet. De omheining gaat 15 op 35 worden en 1,5 m hoog.
Hoe moet ik het doen met de hoekpalen?
Graag wat info aub?

Groeten, Ruddy.
dinsdag 12 juni 2007 - 05:22
deHaan

DeHaan

Als de palen 2 meter boven de grond komen, dan moeten ze 1 meter de grond in.
Dus je moet palen van 3 meter nemen.
dinsdag 12 juni 2007 - 06:15
ruddy

Ruddy

Heeft er nog iemand meer info hieromtrent.
Hoe ver kan ik de palen het beste uit elkaar zetten, de hoekpalen dikker als de gewone palen van 6 cm
vrijdag 15 juni 2007 - 06:48
jdcoster

Jdcoster

Als je draden spant tussen de palen moet je zeker ook een schuine schoorpaal tegen de hoekpalen zetten in de twee richtingen uiteraard.
zaterdag 16 juni 2007 - 04:18
ruddy

Ruddy

Bedankt voor de tip, ik meende diameter 8 van hoekpalen te zetten en dan zal ik 2 palen verstek zagen zodat ik deze er schuin kan tegen zetten. Ik ga voor alle zekerhied ook het onderste gedeelte dat in de grond komt te karbolinen.
zaterdag 16 juni 2007 - 06:13
jdcoster

Jdcoster

Carboline is vergif.
Beter is het palen in kastanjehout te kopen. Die gaan zelfs langer mee schijnt het dan geïmpregneerd (gewolmanniseerd)hout.
Voor iedere houten pergolapaal die ik nu wegens houtrot moet vervangen gebruik ik nu een vierkante bruine plastieken afvoerbuis van 8 cm. Daar sla ik een op maat gezaagd balkje in en kleef de buis onder en boven waterdicht. Ik verwacht dat die langer mee gaan. De levensduur van geïmpregneerde palen van de beste merken (Tuin+, Collstrop,...) gaan van 10 tot 19 jaar als ze bloot in de grond zitten.
zaterdag 16 juni 2007 - 06:42
hildavw

Hildavw

Ik dacht dat Collstrop zelfs 25 jaar garantie geeft.
Vraag maar eens na.
Ze zijn wel iets duurder, maar je bent dan wel voor 25 jaar zeker.
gr.
Hilda
woensdag 18 juli 2007 - 13:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon