menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Heermoes

Ga naar meest recente reactie

Amber1

Amber1

Hallo iedereen,
Ik kom net te lezen dat hier een goed product tegen heermoes is te verkrijgen nl silvanet, wat voor mij super zou zijn want ik word overstelpt door heermoes tussen mijn aanplanting.
mijn vraag nu is , kan ik die zo maar gebruiken tussen aanplanting ? wie heeft ervaring met dit product ?
Graag reactie want heb reeds op het punt gestaan alle beplanting eruit te gooien , doek te leggen en terug aan te planten , maar dat zou wel een groot werk worden terug . . ..
Alvast al bedankt . . . . .
zaterdag 23 augustus 2014 - 10:07
Patrikc

Patrikc

Heermoes krijg je weg door gedurende enkele jaren regelmatig (heel dikwijls) de heermoes uit te trekken, tot de wortelstok zo verzwakt is dat hij er het loodje bij neerlegt.

Ofwel door even dikwijls herbicide te spuiten, en daarbij het risico te lopen ook de tuinplanten te raken.

Aan u de keuze of je een vergiftigde tuin wil of een gezonde tuin.

Aangevoerde grond waarschijnlijk?
zondag 24 augustus 2014 - 07:53
danny2

Danny2

De eerste optie is hier na 25jaar nog niet gelukt.....

succes

groetjes danny
zondag 24 augustus 2014 - 08:16
Amber1

Amber1

wel inderdaad. . .aangevoerde grond .

Het is nu de 3de zomer dat mijn tuin heraangelegd is , met de bedoeling er wat minder werk in te hebben , ook omdat het echt nodig was.

nog nooit zo bezig geweest met heermoes trekken , met ganse kuipen . Ik heb tot nu toe hem uitgetrokken omdat men mij ook vroeger had gezegd , uittrekken om uit te putten.
Maar ik heb de indruk dat dit toch niet zo goed lukt. Ik kan die gewoon niet bijhouden
Als het een weertje is als nu , zon en regen en warme temp. zie je hem zo groeien .

Ik ben ook niet voor chemische middelen maar je zou er toch eens aan denken , het grote probleem is gewoon dat hij tussen mijn beplanting staat en die overwoekerd.
Mijn optie was , de beplanting er uit , doek leggen over de 2 bermen waar hij meest staat en de beplanting er terug in , wat denken jullie ? ? ? zou dat helpen

Groetjes,

zondag 24 augustus 2014 - 09:31
Tuinman65

Tuinman65

Chemisch behandelen kan wel als je er maar voor zorgt om geen andere planten te raken.
Hangt er dus een beetje van af tussen welke planten hij staat.
Leo
zondag 24 augustus 2014 - 11:42
Amber1

Amber1

Leo,

Die staat op 2 aangelegde bermen tussen bodembedekkers die nu reeds goed toegegroeid zijn maar
overwoekerd worden door heermoes

Groetjes,
zondag 24 augustus 2014 - 12:16
Wannus

Wannus

Heermoes kan ik bestrijden met selectieve onkruidverdelger (Bofix)
En dit met één behandeling . Na een aantal dagen komen ze bruin
en verteren weg . Ze komen niet meer terug . Ik heb dit al toegepast
in opritten en ook tussen struiken . Wie me niet geloofd kan eens met
me meegaan , ik zou het eens ergens bewijzen .
Indien de bodembedekker volledig dichtgegroeid is heeft het onkruid
weinig kans , ik denk dat de heermoes zich al nestelde vooraleer
het dichtgegroeid was bij jou .
Uitputten door iedere week te schoffelen bestaat niet , vooral bij
heermoes , de wortels zitten te diep en hebben daar geen last van .
Ik ben al meer dan twee jaar bezig met iedere week zevenblad te
schoffelen gelijk maken met de grond , en er komen er steeds meer .
Ik heb het opgegeven .
zondag 24 augustus 2014 - 14:08
Karolien Mees

Karolien Mees

Ik heb goede ervaringen met gewone keukenazijn!
Mijn oprit is bedekt met worteldoek en daarover sierkiezel en zelfs daar doorheen groeit de heermoes zonder problemen...
Dus Amber1, worteldoek is niet bestand tegen de kracht van dit verschrikkelijke onkruid... Ik heb nu een paar keer met gewone keukenazijn gesproeid en dat heeft een heel goed resultaat opgeleverd...
Helaas is het geen oplossing voor de stengels die tussen de planten groeien, dus wie me daar nog een supermiddel voor kan aanraden, graag!!!
Veel succes!!!
dinsdag 26 augustus 2014 - 11:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon