menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Winde tussen vaste planten

Ga naar meest recente reactie

BettyC

BettyC

Ik heb eindelijk een dichtgegroeide border maar nu krijg ik ineens last van winde. Hoe meer ik er uittrek des te meer komen erbij. Weet iemand wat ik eraan kan doen ?het gaat om een verhoogde border van 3 op 9 m

Allerlei Vragen ivm de Tuin

zaterdag 2 augustus 2014 - 21:34
zuurtje

Zuurtje

Uittrekken is niet voldoende, zorg dat je de wortel meetrekt.
zaterdag 2 augustus 2014 - 22:53
Bombycilla

Bombycilla

Alleen helemaal uitgraven helpt
zaterdag 2 augustus 2014 - 23:38
sugar

Sugar

Uitputten. Steeds weer opnieuw verwijderen zal ze na verloop van tijd ook wel wegkrijgen. Dat is in ieder geval de techniek die ik nu al twee jaar toepas.
zondag 3 augustus 2014 - 10:52
RdB

RdB

Ik al twintig.... maar helemaal winnen doe ik niet, zal wel niet consequent genoeg op jacht gaan,

Ruud
zondag 3 augustus 2014 - 11:06
BettyC

BettyC

Ben weeral een uur bezig geweest met uittrekken. Ik denk in het prille voorjaar regelmatig eens gaan zien en de blaadjes aanstippen met een roundup stick. Nu is het teveel 😢
zondag 3 augustus 2014 - 11:29
Wannus

Wannus

In uitputten ( steeds weer opnieuw verwijderen ) geloof ik niet meer .
Ben al twee jaar bezig ergens waar Zevenblad Annabellen overwoekerd,
bijna iedere week schoffel ik het zevenblad met een duwschoffel ,
en het keert steeds terug . Gewoon niet weg te krijgen .
zondag 3 augustus 2014 - 11:54
deHaan

DeHaan

Mijn vrouw had het in 1 winter bijna helemaal weg, de laatste restjes nog een zomer en toen was het helemaal weg.

In de winter aan 1 kant van de tuin begonnen en de tuin zo diep losgemaakt als de wortels zaten en deze verwijderd.
Zo de hele tuin doorgewerkt en alle planten gerooid en de grond van de wortels weggehaald zodat de wortels van het pispotje verwijderd kunnen worden.
daarna elke week de tuin gecontroleerd en als er een pispotje opkwam werd deze met wortel en al verwijderd.
Daarna geen last meer van.
Op 1 plek heb ik het pispotje nog staan, daar mag hij zijn gang gaan, bloemetje is toch wel mooi en hij doet het altijd.
zondag 3 augustus 2014 - 13:33
BettyC

BettyC

Ja ik heb de winde daarstraks eens gegoogeld en de wortels dat lijkt net spaghetti. Het zal dan wel een hele klus worden want de epimediums die zijn zo dicht gegroeid dat ik er niet meer doorkan met een plantenschepje. Was de bedoeling om onkruid tegen te gaan maar daar denken de windes anders over
zondag 3 augustus 2014 - 13:43
Roeli

Roeli

Toch verdwijnen ze uit zich zelf ook wel.
Pak weg een 20 jaar geleden had ik ze in een bepaald gedeelte van de tuin.
Wat me voor handen kwam, trok ik weg. Nooit echt intensief.
Ze zijn bijna helemaal verdwenen.
Nu klaagt mijn buurvrouw dat haar hele tuin onder de pispotjes zit.
Van mij gekregen ?
Er zit wel een stuk grasland tussen.
De oplossing...... Geef het aan je buren.!!!!!!
zondag 3 augustus 2014 - 14:17
BettyC

BettyC

Dat heb ik met bosaarbeitjes gedaan 14 jaar geleden. Eest uitgeroeid bij mij en nu zit er de buurvrouw mee maar die heeft daar de zonkant voor de vogels en die zijn er maar goed mee. Hier stonden ze onder struiken en in de schaduw en daar hadden de vogels niks aan
zondag 3 augustus 2014 - 17:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon