menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Begonia odorata fragrant white

Ga naar meest recente reactie

molleke32

Molleke32

ik heb vandaag deze soort gekocht.. Er staat dat ik ze in februari kan voortrekken in turfmolm... Wat is dat juist? Gewone potgrond? Of een mengeling van iets?

alvast bedankt!
vicky
maandag 11 februari 2013 - 14:23
danny2

Danny2

Vicky, da's gewoon turf

groetjes danny
dinsdag 12 februari 2013 - 17:48
molleke32

Molleke32

Vind je dit gewoon bij een plantencentrum of aveve? Kan je deze niet gewoon voortrekken door in potgrond te planten?
dinsdag 12 februari 2013 - 19:16
jdcoster

Jdcoster

Ik zet ze wel altijd op potgrond en dat gaat ook. Licht vochtig en warm is belangrijker.
dinsdag 12 februari 2013 - 20:36
pascalho

Pascalho

Volgens mij kan het ook gewoon in potgrond wel vochtig houden.
dinsdag 12 februari 2013 - 20:38
molleke32

Molleke32

jdcoster: strooi ik er gewoon een laagje over of gewoon planten zoals een andere bol? Ik heb nml nog nooit begoniaknollen gehad, maar deze vond ik bijzonder mooi
dinsdag 12 februari 2013 - 21:39
jdcoster

Jdcoster

Met dat voorkiemen win je tijd want als je ze pas in april of mei kunt planten bloeien ze maar laat in de zomer.
Ikzelf plant ze heel oppervlakkig meteen in de hangpotten en dat gaat ook. Als ze bedoeld zijn voor de volle grond kun je ze in kleinere kunststofpotjes planten of in zaaiteilen op potgrond leggen en lichtjes bestrooien met potgrond. Ik vind het nog een beetje vroeg. Als je nu al begint zouden ze al in mei kunnen bloeien. Het hangt van de temperatuur af. Mijn serres zijn nu nog te koud. ik wacht nog wat.
dinsdag 12 februari 2013 - 22:03
molleke32

Molleke32

Dank voor het antwoord, het is inderdaad de bedoeling voor in hangpotten..Dan zal ik nog even wachten
woensdag 13 februari 2013 - 08:16
EllyC

EllyC

hoe doen jullie dat met de knollen van vorig jaar? Ik heb ze in de pot met aarde laten zitten in de vorstvrije kas. Moet ik ze eruit halen en in nieuwe aarde/turfmolm zetten?
woensdag 13 februari 2013 - 18:34
jdcoster

Jdcoster

Bij mij zitten ze ook nog in de potten van verleden jaar. In maart haal ik ze er uit. Ik controleer of ze nog goed zijn, geef ze nieuwe potgrond, plaats ze op een warme plek en houd ik ze licht vochtig. In mei hang ik ze dan al buiten.
woensdag 13 februari 2013 - 19:11
EllyC

EllyC

Dank je wel voor je antwoord. Dan doe ik het ook zo! Ben benieuwd!
vrijdag 15 februari 2013 - 22:31
jdcoster

Jdcoster

Mijn oude begoniaknollen ben ik nu aan het voorkiemen, liggend op wat oude potgrond. Helaas kan het nog niet goed in de serre met dit weer. Ik heb ze in een zaaibakje gelegd en in de buurt van de verwarming gezet.

[afbeelding verwijderd niet-https][/img]

Volgende week kan ik ze al inpotten. Morgen zijn de Dahlia's aan de beurt.
maandag 11 maart 2013 - 18:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon