menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Teeltsubstraten

Ga naar meest recente reactie

mazzel

Mazzel

heb van iemand een vraag gekregen wat zij teeltsubstraten.
en welke 2 grote groepen bestaan er onder.

hopelijk kan iemand mij hebben.

mvg
mazzel
zondag 17 oktober 2010 - 08:46
Mandy

Mandy

Volgens mij zijn er 2 teeltsubstraten voor het kiemen van de zaadjes en het telen van de plantjes:
-- organisch: zoals potgrond en
-- anorganisch zoals vermiculite en perliet en zulke dingen, dacht ik......

Maar er zullen wel mensen op het forum zijn die het duidelijker en beter kunnen uitleggen
zondag 17 oktober 2010 - 09:31
mazzel

Mazzel

ok bedankt voor het reageren.

hopelijk weet iemand nog iets er over.
zondag 17 oktober 2010 - 09:36
mazzel

Mazzel

kan iemand mij helpen het is nogal dringend.
zondag 17 oktober 2010 - 12:17
annis

Annis

Dit heb ik voor je gevonden op Google.
Mandy had het al bij het rechte eind.

■Organische teeltsubstraten bestaan uit een organisch substraat van plantaardige of dierlijke oorsprong, al dan niet verrijkt met meststoffen of aangevuld met fysische bodemverbeterende middelen of anorganische teeltsubstraten. Potgrond is het bekendste voorbeeld van een organisch teeltsubstraat.

■Anorganische teeltsubstraten bevatten geen organische stof en worden toegevoegd aan organische teeltsubstraten of gebruikt als substraat voor het kweken van planten op hydrocultuur. Voorbeelden zijn geëxpandeerde klei, perliet, vermiculiet, lava en steenwol.
zondag 17 oktober 2010 - 16:34
mazzel

Mazzel

bedankt als je nog iets er over weet stuur het gerust door
zondag 17 oktober 2010 - 18:16
mazzel

Mazzel

weet iamand ook wat een teeltsubstraat is de definitie ervan.
dinsdag 19 oktober 2010 - 18:44
Polplastron

Polplastron

Waarom zeg je niet gewoon dat dit een schooltaak is? Niets mis mee, ik ben zelf leerkracht en moedig het gebruik van internet bij mijn leerlingen ook aan. Je openingszin: "Ik heb van iemand een vraag gekregen" is echter pure nonsens! Respect moet wel van twee kanten komen hé! Graag in de toekomst geen nonsens!

Om je toch even verder te helpen ... Ik zou zelf "teeltsubstraat" definiëren als "een medium van organische of anorganische oorsprong dat bedoeld is als bodemmateriaal voor de opkweek van planten voor de sier- of nutsteelt al dan niet verrijkt met meststoffen".

Groeten,

Pol
woensdag 20 oktober 2010 - 16:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon