menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ervaring met stekken van chrysanthen

Ga naar meest recente reactie

Nigella

Tekst aangepast

Nigella

Heeft iemand ervaring met stekken van chrysanthen??

Wij zouden die mooie chrysant die ik bij "bloemen" gezet heb, wel willen vermeerderen.

Hoe en wanneer gebeurt het best?
dinsdag 10 oktober 2006 - 19:51
hugo

Hugo

Nigella, kijk eens op deze site

http://www.bouman102.info/chrysanten%20kweken.htm

groetjes
dinsdag 10 oktober 2006 - 20:02
Fons

Fons

Nigella,na de bloei de bloemstengels verwijderen,de potkluit in de serre plaatsen,omstreeks Maart verschijnen jonge uitlopers,deze knip je af en plant ze in stekgrond, na drie weken zijn ze beworteld,ge kunt meerdere stekjes in een potje zetten.
Wilt ge meedoen aan tentoonstellingen kijk dan de site door Hugo aangegeven.

Groetjes Fons.
dinsdag 10 oktober 2006 - 22:51
Nigella

Nigella

amaai zeg dat is wel een goeie site

en..... ik heb er ook nog een paar juweeltjes van Dahlia's op gevonden, zal zoeken zijn hoe ik ze op de kop kan tikken. Want we zijn hier dit jaar zo tevreden over de nieuw aangekochte en van vorig jaar gespiltste Dahlia's, dat we het voor volgend jaar nog meer wagen. Zij echt een alternatief om vroege vaste planten te vervangen, en gans de zomer bloei te hebben en de 2 nieuwe lage soorten met donker blad zijn prima voor in een terraspot. Dus kweken maar

Fons we gaan zeker die mooie chrysanthen dan terug uit doen, in eenpot zetten en in de serre laten overwinteren
woensdag 11 oktober 2006 - 08:05
hugo

Hugo

Nigella, als je een goede dahlia site zoekt, deze en kijken op dahlia's A-Z

http://www.zeelanddahlia.nl/

groetjes
woensdag 11 oktober 2006 - 08:23
sundance

Sundance

amaai zeg dat is wel een goeie site

en..... ik heb er ook nog een paar juweeltjes van Dahlia's op gevonden, zal zoeken zijn hoe ik ze op de kop kan tikken. Want we zijn hier dit jaar zo tevreden over de nieuw aangekochte en van vorig jaar gespiltste Dahlia's, dat we het voor volgend jaar nog meer wagen. Zij echt een alternatief om vroege vaste planten te vervangen, en gans de zomer bloei te hebben en de 2 nieuwe lage soorten met donker blad zijn prima voor in een terraspot. Dus kweken maar

Fons we gaan zeker die mooie chrysanthen dan terug uit doen, in eenpot zetten en in de serre laten overwinteren


Als je nu dahlia's stekt heb je volgend jaar mooie planten.

Groetjes,

Stella
woensdag 11 oktober 2006 - 15:52
Nigella

Nigella

Hugo
die stond al bij mijn favorieten, dank

Stella
ik stek geen Dahlia's nu hoor, ik scheur de knollen telkens met een steel aan, die tip heb ik ooit eens op het oude forum van Hugo gekregen en dat is ons hier goed gelukt. Zelfs van een dahlia die we maar in september vorig jaar gekocht hadden in een 9 cm potje, hebben we 4 plantjes kunnen uit kweken door zo te scheuren.
vrijdag 13 oktober 2006 - 13:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon