menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kas

Harmke

Harmke

Wij gaan verhuizen en krijgen bij ons nieuwe huis een grote kas,hij staat aan 1 zijde tegen het huis op het zuiden.
Ik wil er o.a. mijn kuipplanten in laten overwinteren,moet ik deze kas dan bijverwarmen in de winter,en zo ja wat is de beste verwarming en wat ben ik dan ongeveer aan stookkosten kwijt,de kas is ongeveer 4x4x3?
kan ik deze kas eventueel ook isoleren?
Wat moet ik doen om het klimaat in de kas gzond te houden?
Wat veel vragen tegelijk maar heb nog nooit een kas gehad en kan er ook niet veel over vinden op internet,dus als u informatie hebt voor mij of internetsite's weet waarop ik info kan vinden ,graag!!
Alvast bedankt....Harmke
dinsdag 11 november 2008 - 12:01
Pieter

Pieter

Hoi,
Die vragen kunnen niet zomaar worden beantwoord omdat dat per geval kan verschillen.
Isoleren kan zeker, dat wordt meestal met bubbelfolie gedaan.
Hoe dik is de muur met het huis? Als dat bv een enkele muur is met de woonkamer kan het zijn dat daar redelijk veel warmte door passeert. is dat bv een spouwmuur met de garage dan krijg je daar niet veel warmte van.
Op hoeveel graden wil je dat? Net vorstvrij of iestje meer?
Verwarming kan electrisch, via CV, via een petroliumkachel, ... Kosten varieren sterk, maar geld kost het zeker.
Om het klimaat gezond te houden moet je voldoende verluchten!
HTH
dinsdag 11 november 2008 - 12:33
semperfi

Tekst aangepast

Semperfi

Chancard, je bent een gelukkig mens : een kas aan de zuidkant, tegen een huisgevel waar electriciteit en eventueel warmte kan doorgegeven worden. Waar best een waterkraan kan winterrrrrrrvast kan geplaatst worden .......
Om groen van afguste te worden : CHANCARD
Toch veel grutjes
Bob
donderdag 20 november 2008 - 19:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon