menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welk dier in mijn keuken

Ga naar meest recente reactie

vcw

Vcw

Ik heb de laatste tijd dat ik af en toe 's ochtends wakker wordt en in mijn keuken sporen vind van 'een dier'. Ik ben hier niet zo in thuis dus ik vroeg me af of iemand dit voor me kan ophelderen (en eventueel tips heeft hoe dit dier uit mijn huis te krijgen).

Ik vind: aangevreten theezakjes, aangevreten papier (wat om de theezakjes zat, maar ook anzichtkaarten), vlekken op muur en kastjes. Ik zal foto's posten van alles wat ik heb gevonden. Hoop heel erg dat iemand me uit de brand kan helpen!

PS: Mijn keuken heeft een deur naar de tuin die regelmatig open staat om te luchten. Tot nu toe heb ik alleen 's nachts dingen gemerkt, en dan ook maar 1-2x per maand.

Allemaal Beestjes

donderdag 15 februari 2024 - 11:08
vcw

Vcw

Foto thee verpakking

Allemaal Beestjes

donderdag 15 februari 2024 - 11:08
vcw

Vcw

Vlekken 1

Allemaal Beestjes

donderdag 15 februari 2024 - 11:16
vcw

Vcw

Vlekken 2

Allemaal Beestjes

donderdag 15 februari 2024 - 11:16
LT

LT

Muis?
donderdag 15 februari 2024 - 17:47
vcw

Tekst aangepast

Vcw

vieze vlekken/poep op kastje

Allemaal Beestjes

donderdag 15 februari 2024 - 20:29
vcw

Vcw

vieze vlekken op muur

laten muizen ook zoiets achter?

Allemaal Beestjes

donderdag 15 februari 2024 - 20:30
PeterC

PeterC

Een liefhebber van papier.
Doet me denken aan hoe ik soms brieven vind in onze brievenbus, aangevreten door een huisjesslak.
donderdag 15 februari 2024 - 21:04
Zeus

Zeus

Ja de gaten in papier lijkt op mijn gaatjesknipper in de brievenbus maar dan zouden er slijmsporen moeten zijn
donderdag 15 februari 2024 - 21:33
leerling

Tekst aangepast

Leerling

Papiervisjes (Ctenolepisma longicaudata Escherich)?

Hoe warm is het op die plaats?

Er zijn lokdozen waarmee je zo'n visjes kan vangen. Waarschijnlijk niet goed genoeg om een echte plaag te bestrijden, maar zeker wel om te zien of het echt om die beestjes gaat.

Toen we dit huis kochten zagen we wel eens zilvervisjes (familie van) in de toiletruimte. Maar het is al jaren geleden dat ik er nog gezien heb. Misschien omdat spinnen hier vrij mogen rondlopen? Dat zijn natuurlijke vijanden van heel wat klein "ongedierte" in huis.
donderdag 15 februari 2024 - 22:30
vcw

Vcw

Hey iedereen, dank voor het meedenken

Slakkensporen heb ik wel eens gezien, dus dat zou inderdaad heel goed het aangevreten papier verklaren!
Ik heb wel het idee dat slakken niet de reden zouden zijn van de vlekken(/poep?) op de muur/kastjes, dus misschien zijn het twee verschillende dieren?

Hmmmmmm
vrijdag 16 februari 2024 - 10:29
PeterC

PeterC

Als je al slijmsporen hebt gevonden lijkt me een huisjesslak waarschijnlijk, en slakken produceren ook uitwerpselen.

Wel vreemd dat je die binnen in huis zou hebben en slakken hebben naar mijn ervaring niet de reflex om zich te verstoppen.
Ik haal regelmatig een brief of de krant uit de brievenbus met de slak er nog bij. Vooral krantenpapier en witte briefomslagen genieten hun voorkeur.
vrijdag 16 februari 2024 - 18:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon