menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Noodoproep alleen voor echte kattenliefhebbers

Ga naar meest recente reactie

Pistachio

Pistachio

Beste kattentuinliefhebbers,

Ik postte hier een hele tijd geleden foto's van mijn kattenkinderen, die post vind je direct terug als je zoekt op "mijn kattenkinderen". Daar staan ze, mijn drie schatten. Het gaat over Kiwi (onderste foto in de rij), ik zoek een nieuwe thuis voor haar. Na het zien van een hevig gevecht tussen twee vreemde katten hebben Kiwi en Loetje die agressie op elkaar geprojecteerd en sindsdien is het grondig mis tussen die twee. Kiwi stalkt Loetje en Loetje verdwijnt achter de sofa. Met behulp van een kattengedragstherapeute zijn we 2,5 maand in de weer geweest om ze van elkaar te vervreemden en weer aan elkaar te laten wennen. Deze week was voorzien voor de gelukkige reünie en in eerste instantie leek het goed te gaan maar na een paar dagen zijn ze weer in het stalk-sofa verhaal hervallen. Kiwi heeft beslist om Loetje nooit meer rust te gunnen. Aangezien ik mijn katertje niet kan veroordelen tot een leven waar hij steeds op het punt staat te vluchten moet ik nu afscheid nemen van onze Kiwi. Ik wil ze ook niet voorgoed scheiden want dan zijn ze nog veel beperkter in ruimte aangezien het binnenkatten zijn. Mijn hart is gebroken. Ik zoek dus iemand die heel veel van katten houdt, zelf momenteel geen huisdieren heeft, ook geen kinderen, regelmatig thuis is en die bereid is ons kleine meisje een gouden mandje te bezorgen. Kiwi is 4, gezond, gesteriliseerd en een schat van een schootkat, ze kan alleen niet met andere katten en ook niet buiten want ze is geen verkeer gewoon, een veilig ommuurde tuin of koer kan natuurlijk wel. Ik zoek iemand met een groot hart voor katten die niet bespaart op dierenartskosten en die een levend wezen ook boven zijn/haar interieur stelt, dus haar niet gaat opsluiten in een kleine ruimte om te vermijden dat ze ergens aan krabt, dat kan ik hier ook doen zodat ze geen contact meer heeft met de andere katten maar het is net zo'n beperkt leven dat ik haar wil besparen. Ze is vier jaar en heeft nog heel wat mooie jaren tegoed. Mocht ze niet bevallen dan komen we haar onmiddellijk weer halen, ze verdient alleen het beste en ik wil iemand die echt blij is met haar. Voor meer informatie graag mailen op [email protected]. Wij komen graag eerst bij je thuis kijken of de omgeving geschikt is voor onze kleine meid.
Wij willen ook contact houden zodat we kunnen volgen of alles goed gaat.
maandag 21 april 2014 - 16:15
wilma*15

Wilma*15

Hallo Pistachio

Ik vind dit wel heel erg droevig voor u.
Heb net even de andere topic gelezen en u was zo fier op uw katjes en dan dit verhaal.
Helaas kan ik geen kat meer opvangen want ik heb zo de laatste jaren het een en ander aan het huis veranderd.
Is niet meer katvriendelijk.
Niettegenstaande ben ik wel nog steeds een kattenliefhebster want alle spulletjes van mijn vorige katten heb ik nog steeds netjes in de kelder opgeslagen.
Ook zijn enkele vrienden van mij allergisch voor katten.

Ik heb daarom ook al gereageerd op de 2 katjes hier in de buurt op een andere topic.

Ik wens u dan ook heel veel stekte.
Want afscheid nemen is altijd heel moeilijk.

Groetjes


maandag 21 april 2014 - 17:41
Pistachio

Pistachio

Dank u Wilma, het verdriet is groot, stel me ook constant de vraag of ik er goed aan doe om ze te proberen plaatsen, maar zoals het nu gaat is het ook niet leefbaar. Ik ben vooral bang om ze aan de verkeerde persoon mee te geven, je neemt toch altijd een risico en ik wil juist dat ze gelukkiger wordt dan dat ze hier bij ons nu is.
maandag 21 april 2014 - 18:32
molleke32

Molleke32

oh wat een droevig nieuws helaas heb ik al een kattin van 4 jaar fientje en ons tofu van 15 jaar oud (binnenpoes) dus kan ik je niet helpen.
maandag 21 april 2014 - 21:47
Pistachio

Pistachio

Ondertussen zijn we met homeopathie bezig en de situatie is veel verbeterd, Kiwi kan dus bij ons blijven.
maandag 25 augustus 2014 - 16:42
shewa

Shewa

pistachio ,
Mag ik weten wat ge gebruikt van homeopathie ? Dit interesseert mij enorm , sinds meer den 1 jaar hebben we hier een poes die op een dag in onze tuin kwam geadopteerd , maar onze poes aanvaard die nieuwe poes nog altijd niet . Wanneer de ene poes binnen is moet de andere buiten en omgekeerd , wanneer ze mekaar tegen komen is het een gevecht .
Bedankt
maandag 25 augustus 2014 - 20:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon