menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dwerggeiten

louise

Louise

Hallo
Wij overwegen dwerggeiten te kopen. We willen de weide afzomen met struiken. Wat kunnen jullie aanbevelen? Veel struiken zijn giftig voor geitjes: rhodo's, azalea, taxus...
Dank U voor een antwoordje.
dinsdag 30 augustus 2011 - 12:28
Planai35

Planai35

Afrastering inderdaad hoog EN laag genoeg want ze kruipen eronder als ze een gaatje vinden!
Onze haagbeuk is tot op staanhoogte volledig afgegeten, voor- en achterkant We wilden de haag niet houden dus dat was een meevaller.
Alle groen wat moeilijk te bereiken is willen ze hebben, als je ze hun lievelingsgroen op de grond legt gaan ze het waarschijnlijk niet opeten
dinsdag 30 augustus 2011 - 14:45
Angelo

Angelo

En zorg dat de draad stevig genoeg is, en dat de gaten zeker niet te breed zijn ! Want hunne kop erdoor steken is gemakkelijk, maar die er weer uitkrijgen (horens) is stukken minder plezant !

zondag 4 september 2011 - 14:32
boerken

Boerken

zelf heb ik al jaren dwerggeitjes . ik heb een gewone groene tuin afrasterings draad van 1.50 m hoog . die heb ik tegen houten palen genageld en 10cm in de grond gestoken , hij staat dus 1.40 m boven de grond en daar is nog geen enkele geit over heen gegaan . ook heb ik op een 35cm van de grond een schrikdraadje gespannen met spanning op . zo zitten ze niet te schuren tegen de draad . ze komen daar maar 1 maal aan en ze kennen dat . zet je groene tuindraad langs de buiten kant van de palen en je schrikdraad langs de binnenkant . nog nooit problemen gehad op die manier van uit brekende geiten. zorg er ook voor dat ze niet aan coniferen kunnen want die zijn ook giftig voor geiten net als de hoger vermelde taxus .
dinsdag 22 november 2011 - 18:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon