menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Winterkoninkje

Ga naar meest recente reactie

Pieke

Pieke

Het winterkoninkje maakt me elke dag weer blij, hij komt heel vaak langs en zingt luid. Druktemakertje, boom in boom uit, de hele dag door.

Tot vandaag.

Ik heb hem de hele dag nog niet gehoord. Wat kan er aan de hand zijn???
dinsdag 2 augustus 2011 - 17:25
mightywil

Mightywil

Ze zijn leuk hè ......
Maar ik denk dat hij een nieuw jas aan gaat doen, en dan hoor je ze ff niet.

groetjes Wil
dinsdag 2 augustus 2011 - 17:48
Pieke

Pieke

Ja, ach wat zijn ze leuk, althans deze, ik heb er nooit eerder een in de tuin gehad. Ik hoop dat je gelijk hebt en dat ik hem snel weer zal zien en horen.
Bedankt voor je reactie!

dinsdag 2 augustus 2011 - 17:59
Pieke

Pieke

Ja maar ja maar... Ik heb hem vandaag niet meer gehoord...
En wat een drama voor de winterkoninkjes, hoe kan dat nou? Door de hevige vorst? Wat kan ik doen om dit te helpen voorkomen? Die zwartwitte komt onze tuin nauwelijks nog in door het gespannen gaas. Onze jongens komen er alleen onder supervisie in en trouwens, alleen de jongste vindt vogels spannend. Een gaat zelfs gewoon liggen terwijl een duif eet, sja... boerderijkatje he... Is het gewend...

Ik maak me zorgen over mijn winterkoninkje. Normaal gesproken kwettert en twittert hij de hele dag, vliegt met rupsjes en wurmpjes en springt op en neer op de muur, zingt en doet. Heel bedrijvig. En vandaag niks...

Toch nog zorgen... Ondanks het vermoeden van het 'nieuwe jasje' van Mightywil. Er zou toch niks aan de hand zijn met hem? Ik meen ook iets van ruizig, klein gekwetter te hebben gehoord, alsof er jonkies riepen... haal ik me nu dingen in het hoofd??? Zucht... Waar is het winterkoninkje???
dinsdag 2 augustus 2011 - 21:25
Mandy

Mandy

Hier in de omgeving zitten ze gelukkig nog volop....... heerlijk......




dinsdag 2 augustus 2011 - 22:50
LauraK

LauraK

Zou het winterkoninkje gisteren wat minder actief geweest zijn vanwege de hitte?
Het zijn zulke schuwe en alerte vogeltjes, dat ik me niet goed kan voorstellen dat
een kat 'm te pakken heeft kunnen krijgen. Ik begrijp je zorgen, want zo'n vogeltje
in de tuin geeft toch een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel. Hopelijk is 'ie er
vandaag ineens weer!

Groeten van Laura.
woensdag 3 augustus 2011 - 08:50
Pieke

Pieke

Bedankt Laura.

Vandaag heb ik hem ook nog niet gehoord en het regent hier. Dus ik weet het helemaal niet meer. Ik kan alleen maar afwachten.

Ik mis hem gewoon, het was zo leuk om hem te zien in de tuin, hij was zo lekker alert en snel en vrolijk, op en neer huppend op zijn kleine pootjes, hoog staan, laag staan, dat soort werk. En maar tjilpen en twitteren.

Gisterochtend hoorde ik hem eventjes, ik moest ervan glimlachen want het is (was???) elke ochtend zo: hij tjipte me wakker. En daarna niks meer. En vanochtend ook niks. Nu regent het wel maar toch... Ik hoop echt dat hij in orde is.
woensdag 3 augustus 2011 - 09:30
Rita1960

Rita1960

Pieke,

ik denk niet dat je je zorgen moet maken..

tijden lang zie ik ze hier dagelijks en dan weet tijden niet...

als je zijn geluid maar hoort... erg hard voor zo'n klein "onderkruipselsje" hier zijn ze aan de tweede leg toe en dan hoor en zie je bijna niet

groetjes,

Rita
woensdag 3 augustus 2011 - 20:00
Pieke

Pieke

Ja maar ik hoor hem dus ook niet
Ik ga proberen me te vermannen.
Morgen hoor ik hem misschien wel weer. En hopelijk zie ik hem ook weer!
Bedankt voor de support!

woensdag 3 augustus 2011 - 20:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon