menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fagus

Ga naar meest recente reactie

Bjorn78

Bjorn78

4 kleine vraagjes ivm mijn Fagus haag

-Ik heb vorig jaar maart mijn Fagus haag geplant, nu gaat deze moeizaam in gang en is ze nogal dun onderaan. Ergens las ik dat het bij Fagus belangrijk is om de hoofdtak regelmatig te snoeien, zodat de haag voller onderaan kan worden. Mag dit dan het ganse jaar door?
-Ik lees ook dat de stam gevoelig is aan zonnebrand, vermits ze onderaan nogal dun is heb ik wat schrik dat ze daar nogal snel zou aan kunnen bloodgesteld worden, enige tips?
- Is het bvb verstandig om kippenmest te strooien (uiteraard geen verse kippenmest, maar mest dat min 3 weken oud is) of is de plant daar gevoelig aan?
- Nog een laatste vraag omdat het een jonge haag is groeit er contant onkruid (gras) onderaan, iemand een tip dit tegen te gaan (een anti-onkruid doek lijkt me nogal onpraktisch en schors lijkt me ook niet beste oplossing.)

Ben benieuwd naar reacties...
vrijdag 25 mei 2007 - 04:34
WiPe

WiPe

kippenmest van drie weken oud kun je bezwaarlijk omschrijven als verteerd mest. Niet gebruiken voor het verteerd is omdat het veel te aggressief is voor de haag.
vrijdag 25 mei 2007 - 16:38
Bjorn78

Tekst aangepast

Bjorn78

Oei ik hoorde steeds dat het na 3 weken gebruikt mocht worden, hoe lang moet dan gewacht worden?
Ook geen andere tips om de groei te bevorderen?
(andere vormen van meststof, ...)

Iemand raad ivm de andere puntjes in deze topic?
dinsdag 29 mei 2007 - 02:09
Esem

Esem

Best is dat kippenmest een jaartje blijft liggen,daarna kan je het gebruiken zonder dat je er ongemak van zal ondervinden.
Gr Esem,
dinsdag 29 mei 2007 - 02:52
Bjorn78

Bjorn78

ok erg handig dat ik dit nu weet!
dinsdag 29 mei 2007 - 17:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon