menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Border

willyverfa12

Willyverfa12

Na een tuinafsluiting te hebben geplaatst is mijn border zo goed als vernietigd. Hoe kan ik nu zo snel als mogelijk een mooie border aanleggen ( gezien mijn gevorderde leeftijd wil ik toch nog even genieten) . Ik dacht bvb aan snelgroeiende vaste planten of heesters. Ik hou van felle kleuren en ook eventueel weinig onderhoud.
Iedereen bij voorbaat bedankt.
Willy
woensdag 30 november 2022 - 20:46
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Je kan ook heesters kopen die al groter zijn, ik bedoel dus niet zo van die jonge scheutjes.
Monarda, Persicaria, Geranium (vaste), Alchemilla, Nepeta, winterharde Salvia, Sedum, Veronica, Veronicastrum, Plox.... zijn planten die snel groeien en een mooie pol vormen. Koop 3 tot 6 stuks van dezelfde planten om samen te planten.
Met rozen heb je ook al direct een mooie struik en bloemen.

Je kan ook ipv. te kopen eens vragen aan buren, familie of vrienden of ze geen planten over hebben voor jou maar die plant je best in het voorjaar, daarvoor is het nu te laat. Bladverliezende heester kan wel maar niet als de grond bevroren is.
Planten die je koopt in pot kan je altijd planten zolang het niet vriest.
donderdag 1 december 2022 - 08:08
willyverfa12

Willyverfa12

Bedankt voor de geboden hulp. Die heesters die je voorstelt, mag je die nu nog planten of wanneer het best.
met een warme groet,
willy
maandag 5 december 2022 - 17:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon