menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Alternatief voor Annabelle

Ga naar meest recente reactie

Swami

Swami

Weet iemand een goed alternatief voor de combo leilinde + annabellen, ik zou de annabellen willen vervangen door iets dat wel goed tegen de zon kan, en mooi staat onder leilinden ….

Struiken & Bomen

maandag 22 augustus 2022 - 19:42
Peterplant

Peterplant

De Annabellen kunnen wel tegen zon, maar niet tegen zon en droog en daar hebben ze onder de linden zeker last van, zeker dit jaar.
Wat vind je van Pennisetum 'Hameln' ?
maandag 22 augustus 2022 - 20:21
Swami

Tekst aangepast

Swami

IK geef nochtans water, maar het is echt om te huilen, zou zo mooi kunnen zijn ...
Niet onmiddellijk gedacht aan siergras, maar inderdaad zeker niet mis
Vroeger stond er ook nog een taxushaagje ipv die houten paaltjes, maar dat liep ook al verkeerd, blijkbaar een erg moeilijk hoekje
maandag 22 augustus 2022 - 21:32
Patrikc

Patrikc

Perovskia lijkt me het proberen waard.

Oppassen dat je niet te veel boomwortels beschadigt bij het planten.
maandag 22 augustus 2022 - 23:51
Wannus

Wannus

De Annabellen en Hortensias en bijna alle andere planten hebben allemaal afgezien .
Zelfs de bomen zien af van zon en droogte.!!
dinsdag 23 augustus 2022 - 07:25
Tuinprins

Tekst aangepast

Tuinprins

IK geef nochtans water


Hoeveel liter water geef je de planten?

Wil je de Annabellen op bovenstaande plek groen houden dan betekent dit dat je bij de weersomstandigheden die wij de afgelopen tijd hebben gehad dat je op dit stukje om de dag minimaal honderd liter water moet geven. Een paar gietertjes water is volstrekt onvoldoende.

Gegroet, de tuinprins
dinsdag 23 augustus 2022 - 08:18
WiPe

WiPe

Hydrangea quercifolia kan een stuk beter tegen de droogte. Ik heb er verschillende staan en die hebben geen van alle problemen.
dinsdag 23 augustus 2022 - 10:08
Joukje Smeding

Tekst aangepast

Joukje Smeding

Hier nog een mooie pennisetum die eerder de donkere pluimen krijgt. Pennisetum alopecuroides f. Viridescens. Maar het kunnen hele pollen worden.

Struiken & Bomen

woensdag 24 augustus 2022 - 10:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon