menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hibiscus lijkt wel dood

Ga naar meest recente reactie

Jan Lohman

Jan Lohman

Hallo allemaal,

Vorige jaar hebben we een Hibiscus gekocht, een van mijn favoriete bloemen voor in de tuin.
Echter het lijkt wel of hij dood is, is helemaal bruin en zitten soort van knopjes op, ben ik te voorbarig of is het toch echt over en uit?

Groet,
Jan

Struiken & Bomen

zaterdag 3 april 2021 - 10:47
sophora

Sophora

Hij komt er wel door. De knoppen staan klaar.
zaterdag 3 april 2021 - 11:00
LT

LT

Niks aan doen nu. Hier zijn ze ook nog niet verder.
zaterdag 3 april 2021 - 11:18
Roeli

Roeli

Hibiscus is altijd laat.
zaterdag 3 april 2021 - 15:04
Plantadvies

Plantadvies

Komt goed. Even krabben aan het stengeltje geeft je nog meer zekerheid. Komt er groen tevoorschijn, dan leeft hij nog.
zaterdag 3 april 2021 - 18:15
Jan Lohman

Jan Lohman

Dank voor de reactie's.

Gelukkig dat er nog leven in zit dan. Ik was gewoon te vroeg

Groet,
Jan
zaterdag 3 april 2021 - 18:22
tinekebeck18

Tinekebeck18

Onze buren hebben veel hibiscus staan. Die zien er nu nog allemaal dood uit. over een paar weken worden ze groener en in de zomer staan ze vol bloemen. Altijd heel mooi om te zien. Maar nu zien ze er inderdaad uit alsof het niet goed komt... Maar dat komt dus wel goed!!
maandag 5 april 2021 - 23:20
Shinto

Shinto

Hallo
Wij hebben hibiscus online gekocht (corona) nu hebben wij enkele takken gekregen wij hebben die direct gepland maar na een maand zien wij nog niks veranderen ????
Komt dat nog of zal dit niks worden?
vrijdag 7 mei 2021 - 17:07
deHaan

DeHaan

Foto van de planten graag.
vrijdag 7 mei 2021 - 21:33
Tuinprins

Tekst aangepast

Tuinprins

Hibiscus syriacus is een struik die altijd laat in het blad komt. Dit voorjaar is koud dus alles is later als we de afgelopen jaren gewend zijn.

Of er nog leven in de plant zit: met de nagel van je duim voorzichtig over de schors van een tak gaan. Ziet het daaronder nog groen = leven.

Gegroet, de tuinprins
zaterdag 8 mei 2021 - 07:24
Shinto

Shinto

Hallo Tuinprins
Heb uw truckje gedaan en er zit idd nog groen onder de schors dus ik zal idd nog geduld moeten hebben Bedank voor u advies
Gr shinto
zaterdag 8 mei 2021 - 09:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon