menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Bollen aan kersenboom

Ga naar meest recente reactie

Vlinderkers

Vlinderkers

Kan iemand me vertellen wat deze bollen zijn aan de kersenboom? De boom staat er nog maar 2 weken ongeveer.

Struiken & Bomen

zondag 3 mei 2020 - 19:47
Tuinprins

Tuinprins

Tja, wat zou dat zijn ... Ik heet dan geen Sherlock maar als 1 en 1 samen 2 is dan denk ik dat het kersen zijn!
zondag 3 mei 2020 - 19:49
Patattenriek

Tekst aangepast

Patattenriek

Zou best kunnen, lig hier in een deuk.
Bij deze heb ook een vraagje in verband met mijn vorig jaar aangeplante kersenboompje.
Het is me opgevallen dat de mieren in het boompje sterk aanwezig zijn, kan dat kwaad?
zondag 3 mei 2020 - 20:08
Tuinprins

Tuinprins

Mieren zijn op zoek naar luizen die zij kunnen 'melken'. Luizen produceren namelijk een plakkerige substantie (honingdauw ) waar mieren dol op zijn. Vooral op jong blad van bomen en struiken zitten momenteel luizen. Dus zie je veel mieren in een boom of struik dan ook even kijken of er luizen in de plant zitten.

Gegroet, de tuinprins
zondag 3 mei 2020 - 20:17
dries944

Dries944

Waar mieren zijn zijn ook bladluizen. Vooral op de nieuwe uitlopers zijn ze actief. Bladeren krullen hierdoor. Hierdoor wordt de groei geremd. Hier is dit ook zo. Door een lijmband rond de stam kun je de mieren weghouden wat de schade zal beperken. De luizen kun je wegspoelen met een matige waterstraal! Gekrulde bladeren afknippen!
zondag 3 mei 2020 - 20:19
Vlinderkers

Vlinderkers

Tja, ik heet dan ook geen Sherlock maar ik dacht wel dat het kersen waren. Iemand anders zei me dat het geen kersen waren. Dus daarmee stelde ik de vraag hier voor het geval er hier wel een Sherlock rondloopt.

Het kon he...
zondag 3 mei 2020 - 20:26
Patattenriek

Patattenriek

Ja heb nog eens goed gekeken en zitten inderdaad veel bladluizen op, bedankt.
zondag 3 mei 2020 - 20:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon