menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Wat is de naam van deze struik ?

Ga naar meest recente reactie

Floris35

Floris35

Hallo allemaal,

In de pot op de foto staat een lage struik,die ik al enige jaren heb.
Nu na een periode enige tijd terug, dat de struik bijna de geest gaf,heb ik deze terug kunnen halen en hem ondertussen verplant in deze grote pot met verse grond/potgrond/tuinaarde.
In al de jaren dat ik m heb is deze zowel in volle grond als in de pot zoals getoond nooit groter geworden.
Binnenkort dan verschijnen er weer zacht roze kleine bloemetjes in in trosjes,deze geuren ook.
Echter omdat ik nooit de naam heb achterhaald van dit leuke struikje is het onderhoud ervan ook altijd zo goed als nihil gebleven.
Graag zou ik de naam weten van dit struikje en wat ik eventueel kan doen om hem langer in bloei te houden en evt meer bloemen erin te krijgen,als t kan ook voor langere periode.
Wie kan me helpen deze naamloze,zijn identiteit weer terug te geven ??
Alvast bedankt voor de info

Struiken & Bomen

zondag 9 april 2017 - 12:13
Floris35

Floris35

Hier nog een close upje van het struikje

Struiken & Bomen

zondag 9 april 2017 - 12:14
Carib

Carib

Syringa meyeri 'Palibin'. Seringen zijn simpelweg kortbloeiend. Normaliter zijn de struiken wel veel voller en rijker bloeiend. Ik weet niet of ze zware snoei verdragen, zelf heb ik ze steeds licht gesnoeid om ze compact te houden. Hij houdt wel van zon.
zondag 9 april 2017 - 15:37
Joukje Smeding

Joukje Smeding

En als je wilt snoeien dan na de bloei.
maandag 10 april 2017 - 16:03
Floris35

Floris35

Ok het dus een seringen struik.
Hij moet nog gaan bloeien en daarna mag ik m dus snoeien.
Rest de vraag hoever kan en mag ik m na de bloei snoeien om er een compactere en voller bloeiende struik van te maken ?
In elk geval alvast bedankt voor de info zover
maandag 10 april 2017 - 17:36
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Weet je wat fijn is. Ga eens op you tube kijken en toets in seringen snoeien. Daar doen ze het keurig voor.
maandag 10 april 2017 - 17:48
Carib

Carib

http://countrygardener.blogspot.nl/2009/08/ruthless-but-necessary-lilac-pruning.html

Hier een site met een voorbeeld van diep snoeien. Hij kan er kennelijk tegen. Meteen na de bloei diep snoeien dus. Dan wordt hij weer compact.
maandag 10 april 2017 - 22:10
Floris35

Floris35

Bedankt voor de tips,heb zojuist op beide manieren/linkjes zitten kijken en ik ga m na de bloei dus maar weer is proberen wat terug te snoeien om er weer een mooie vorm in te krijgen
dinsdag 11 april 2017 - 16:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon