menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rododendron

Ga naar meest recente reactie

waas57

Waas57

Mijn rododendron van ongeveer 15 jaar oud heeft door een lek bij de buren een overvloed aan water gekregen gedurende een onbekend aantal uren.
De bladeren zijn aan het opkrullen en de bloemen zijn halfweg open maar gaan niet verder.
Is mijn prachtige plant nog te redden ?
Alvast hartelijk dank
zondag 22 mei 2016 - 12:32
Tuinprins

Tuinprins

Dat klinkt niet goed. Als wortels van rhododendrons te nat staan dan leidt dat heel vaak tot phytoptora (vorm van wortelrot) en hier is weinig aan te doen.

Afwachten lijkt mij het devies want het is natuurlijk niet 100% zeker dat het hier om phytophtora gaat.



Gegroet, de tuinprins
zondag 22 mei 2016 - 12:53
waas57

Waas57

Bedankt voor de reactie, we gaan het nog even bekijken.

Vriendelijk groeten
maandag 23 mei 2016 - 21:20
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto



Heb dat ook nog in "andere" kleuren.....Magnifieke planten!
vrijdag 27 mei 2016 - 21:24
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto



vrijdag 27 mei 2016 - 21:33
Roos 1970

Roos 1970

Jemig, wat staan u struiken er pragtig bij????

Ik heb er een bij de caravan staan , precies goed niet te veel in de volle zon , maar wel genoeg licht. Toen we vorig jaar de caravan kochten stond hij er maar zieligjes bij , de knoppen waren helemaal bruin ????Ik heb alle bruine knoppen verweidend , en nu geeft hij allemaal nieuw blad . Ik vroeg me af of hij dan volgend jaar dan weer zal bloeien ? Ik heb naast dat ik de oude knoppen heb verweidend de struik bemest met tuin aarde met koeie mest er in. Zinsdelen geeft hij overal nieuw blad en groeit hij weer als kool . Wat doet u trouwens om ze zo mooi intens in kleur te houden ? Hij staat links in de hoek op de foto

Groetjes Roos

Struiken & Bomen

woensdag 1 juni 2016 - 09:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon