menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Prunus amanogawa?

Ga naar meest recente reactie

UncleT

UncleT

Beste vrienden, is dit een mogelijks een prunus amanogawa? Ik twijfel aangezien ze steevast uitbloeit eind maart en er geen bessen aankomen?

Struiken & Bomen

dinsdag 3 mei 2016 - 18:13
UncleT

UncleT

Nog enkele foto's

Struiken & Bomen

dinsdag 3 mei 2016 - 18:15
UncleT
dinsdag 3 mei 2016 - 18:16
deHaan

DeHaan

Is zo niet te zien, graag ook een foto waar de hele boom op staat.
dinsdag 3 mei 2016 - 18:26
UncleT

UncleT

Hier komt ie.

Struiken & Bomen

dinsdag 3 mei 2016 - 19:35
UncleT

UncleT

Kheb de boom 2 jaar geleden teruggesnoeid tot enkel de kroon, daar zijn verleden jaar over de hele stam uitschieters van 1.5m opgekomen met hele mooie roze bloemen, Zouden die er terug af moeten ten voordele van de kroon?
dinsdag 3 mei 2016 - 19:40
WiPe

Tekst aangepast

WiPe

Hoezo? Welke kroon? Of ik heb het hier verkeerd begrepen of de foto is onduidelijk. Maar naar mijn idee is die boom terug gesnoeid tot enkel de stam. Ik zie niet in hoe je daar nog iets van kan maken.
dinsdag 3 mei 2016 - 22:42
Tuinprins

Tuinprins

Prunus serrulata Amanogawa is zuilvormig en dat zie ik bij deze mishandelde boom niet.


Gegroet, de tuinprins
woensdag 4 mei 2016 - 06:12
UncleT

UncleT

Ok, tuinprins, hoe behandel ik hem dan goed zogezegd naar jouw mening?
woensdag 4 mei 2016 - 15:32
Polplastron

Polplastron

Ik denk dat zowel WiPe als Tuinprins bedoelen dat het snoeien van de boom nogal ongelukkig gebeurd is en dat het erg moeilijk zal zijn hier terug een mooie boom van te maken.

Wat was eigenlijk de reden dat je zo drastisch gesnoeid hebt? In principe is snoei bij de meeste bomen niet nodig en zelfs eerder ongewenst.

Groeten,

Pol
woensdag 4 mei 2016 - 15:45
UncleT

UncleT

De boom stond in een rij van te verwijderen bomen, op het laatste moment werd beslist om hem te laten staan maar het kwaad was uiteraard geschied ivm terugsnoeien, ondertussen zit er al terug scheut in duidelijk, maar het beste advies lijkt me nu dus gewoon laten begaan als ik het goed begrijp? Iemand trouwens een idee over de juiste soort?
woensdag 4 mei 2016 - 16:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon