menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Populier

Ga naar meest recente reactie

brouwerke

Brouwerke

Ik heb een 5 cm dikke afgebroken tak met vertakkingen waar ook bladeren op staan. De bladeren zijn hartvormig dus ik denk dat het van een populier afkomstig is. Als ik die nu in de grond steek zal die dan wortelen en volgend jaar beginnen groeien?
woensdag 9 september 2015 - 07:59
LT

LT

In de grond steken....Je hebt er een nieuwe boom bij....Wortelt gemakkelijk.
woensdag 9 september 2015 - 08:35
brouwerke

Tekst aangepast

Brouwerke

Hoe diep in de grond steken? Moet ik de grond rond de tak vochtig houden, of liever niet?
De bladeren zijn nu weliswaar bezig met verdrogen en worden bruin. Ik hoop dat de knoppen volgend jaar zullen uitlopen.

Hoe hoog kan de boom worden, de tak is nu ongeveer 2 meter.
woensdag 9 september 2015 - 09:04
LT

LT

Mijn antwoord was als grapje bedoeld....Ben bang dat die véél te groot wordt...De meest aangeplante boom in Nederland, langs bv kanalen en dijken...Google maar eens op populier.
Indien je er toch toe overgaat, ± 50 cm diep is genoeg. 1 Maal goed aanwateren volstaat. Zal dan volgend voorjaar beginnen uit te lopen. Blijf wel ver genoeg van de buren af.
woensdag 9 september 2015 - 09:11
brouwerke

Brouwerke

Ik wil eigenlijk snel een heel hoge boom hebben. Nu is de hoogste zijtak 2,70 meter boven de grond. Wat mag ik verwachten aan jaarlijkse groei? Hoe hoog zal de boom volgend jaar in de zomer zijn?
woensdag 9 september 2015 - 09:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon