menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Liguster groeit niet

MarcHorree

MarcHorree

Ik zou graag advies willen ontvangen betreffende onze ligusterhaag in de voortuin. Deze haag is in 2005 na beëindiging van de bouw van ons huis geplaatst. Wij wonen in een rijtjeshuis en alle huizen in onze straat hebben dezelfde ligusterhaag. Bij al die huizen is de haag in de afgelopen jaren zowel in hoogte alsook in de breedte gegroeid. Bij ons groeit de haag niet verder dan 30 cm hoog. Wij hebben aan de linker en rechterkant van de voortuin (afscheiding met buren) ook liguster geplant. Deze groeien allebei perfect waarbij ik wel moet zeggen dat aan een kant drie struikjes niet groter worden dan 20 cm. Ook deze twee hagen staan er al weer 7-8 jaar. Ik heb de slecht groeiende liguster al een keer allemaal uit de grond gehaald en de grond vervangen door bemeste grond. Dat is al weer 5 jaar geleden. Het heeft geen effect gehad op de groei. we dachten eerst nog dat de planten die direct achter de haag staan (deze groeien wel super goed) het water bij de liguster weg zouden nemen. Maar we zien wij de andere huizen dat daar ook planten direct achter de haag staan. De haag is ondanks zijn beperkte hoogte wel mooi groen en heeft nu veel bloemen.

Op de foto ziet u de slecht groeiende liguster aan de voorkant, de zeer goed groeiden liguster aan de rechterkant en de goed groeiende liguster aan de linkerkant waarbij de voorste drie ligusterplanten dus ook niet groeien.

Graag een advies wat hiervan de oorzaak kan zijn.

met vriendelijke dank.

Marc

Struiken & Bomen

woensdag 15 juli 2015 - 16:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon