menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kamperfoelie

Ga naar meest recente reactie

corrielat

Corrielat

HALLO,
mijn kamperfoelie heeft plakkerige vieze bladeren, zwart en wit, dit was vorig jaar ook al, wat zou het kunnen zijn, en wat zou ik er aan kunnen doen, verweideren is de laatste optie, graag goede tips

oja, de blaadjes krullen ook in elkaar,
woensdag 18 april 2007 - 00:45
Bowie

Bowie

Er zullen beestjes opzitten, heb vandaag ook al moeten spuiten.
woensdag 18 april 2007 - 01:18
hildavw

Hildavw

Bij ons zitten er ook al beestjes op. Zullen, als de wind gaat liggen, eens spuiten.
Kamperfoelie is trouwens de enige plant die we elk jaar moeten spuiten, want eigenlijk doen we dat niet graag, maar we hebben toch liever bloemen dan beestjes !
Hilda
woensdag 18 april 2007 - 01:57
Esem

Tekst aangepast

Esem

corrielat waarschijnlijk zitten er bladluizen op.
Kamperfolie is er zeer gevoelig aan.
Ook hier bij mij zitten er al luizen op.
Er zijn verschillende biologische middelen om ze te verwijderen.
Eén ervan is, een deel van de luizen doodknijpen met de hand (draag handschoenen)
de andere verdwijnen door de lijkgeur van de dode luizen.
Gr Esem,
woensdag 18 april 2007 - 05:53
corrielat

Corrielat

Hallo

omdat ik niet van spuiten hou zou ik misschien kunnen proberen met een biologisch middel, welke raad U mij aan? maar als het geen gif is zou het dan wel effectief zijn?
woensdag 18 april 2007 - 14:48
Esem

Esem

corrielat
Je kan het spuitmiddel tegen bladluis zelf bereiden, door 1 kg vlierbladeren in 2 liter water te laten trekken gedurende enkele dagen.
Er zit een stof in die de bladluizen dood.
Gr Esem,
woensdag 18 april 2007 - 15:45
corrielat

Corrielat

Hallo Esem
Waar kom je aan vlierbladeren?? ik heb er geen in mijn tuin.
woensdag 18 april 2007 - 15:49
Esem

Esem

In bosrijke gebieden vind je de vlierstruik.Althans hier bij ons toch.
Gr Esem,
donderdag 19 april 2007 - 04:50
corrielat

Corrielat

Oei oei, ik zal eens gaan kijken, maar o wee als de politie dat ziet
donderdag 19 april 2007 - 05:00
Esem

Esem

corrielat,
als je niet heel der struiken gaat uitdoen om wat bladeren te plukken zullen ze heus niets zeggen hoor.
Anders stuur je ze maar door.
Gr Esem
Ik vertel toch niet waar ik woon!!!!!!!!!!!!!!!!
donderdag 19 april 2007 - 06:05
corrielat

Corrielat

Maar Esem,
het allerergste is ....................ik werk bij de wout........snappie??
dus ik moet een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein beetje braaf zijn
donderdag 19 april 2007 - 06:07
sylvain

Sylvain

Corrielat ik heb het verleden jaar op het forum gezet en dan moet ge niet de bos in, ge neemt 1liter water in een spuit bus met een beetje dreft of een ander afwasproduct en ge zyt gesteld spuit maar en is volledig bio groetjes en dag
vrijdag 20 april 2007 - 17:39
Plantadvies

Plantadvies

Harde waterstraal van de tuinslang werkt ook prima.
vrijdag 20 april 2007 - 20:21
hildavw

Hildavw

Met een oplossing van bruine zeep (sommigen noemen het groene zeep) lukt het meestal ook !
vrijdag 20 april 2007 - 23:28
corrielat

Corrielat

Ik heb ooit gehoord dat je groene of bruine zeep, samen met brandspiritus kan mengen, maar ik vraag me af of dat brandspiritus ook niet slecht is voor het millieu, anders zou dit een goed middeltje zijn, maar of het werkt??? ik weet het niet misschien werkt iemand met dit middeltje, graaag zou ik weten of het effectief is, zodat ik zonder bezwaar dit kan gebruiken
zaterdag 21 april 2007 - 00:06
sylvain

Sylvain

Corrielat maaar als brandspiritus is dat niet gevaarlyk voor de plantjes, maar echt gewoon afwasmiddel in water en ge hebt geen problemen ook heel speciaal voor de rozen groetjes en dag
zaterdag 21 april 2007 - 01:03
WiPe

WiPe

Als kamperfoelie onder de bladluizen zit komt dat omdat de planten te droog staan. Kamperfoelie houdt niet van ene droge standplaats. Je kan beter de plant verplanten naar ene vochtigere plek, of als het echt moet Lonicera japonica 'Halliana' aanplanten, die kan beter tegen de droogte.
zaterdag 21 april 2007 - 04:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon