menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hibiscusboom verplaatsen

Ga naar meest recente reactie

Elga

Elga

Beste,

Weet er iemand hoe ik een plusminus 2,5 meter hoge hibiscus op stam kan verplaatsen zonder deze te beschadigen? Het is een aandenken aan mijn oma en ik zou deze heel graag in mijn tuin zetten. Kan dat überhaupt in deze periode?

Bedankt
donderdag 29 januari 2015 - 12:32
pascalho

Pascalho

Hoi welkom op het forum!

Ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt mij dat dat niet snel gaat lukken 2,5 meter hoog is nogal wat.
Misschien is het een idee om hem te stekken dat moet volgens mij wel lukken in deze periode en anders zaaien maar dan moet je nog een tijdje wachten tot er weer zaadjes aan zitten.
Maar ik denk dat er ook nog andere forumleden een mening over hebben.
Succes
donderdag 29 januari 2015 - 12:42
svoffel

Svoffel

Ik zou deze zeker mee verhuizen, dan blijft de Oma altijd aanwezig.
Onmogelijk om die achter te laten.

Zo goed snoeien, goed plantgat voorbereiden met al wat die graag eet en hup.
Met enkele mooie takken stekken maken voor in geval van.

Wel een steun om het vast te zetten voor de wind. Een heel jaar verwennen en dan komt die er wel door.

Hoop dat jullie nog jaren kunt genieten van deze struik.






donderdag 29 januari 2015 - 15:20
deHaan

DeHaan

Met een goede kluit uit de grond halen en direct weer op de nieuwe plaats zetten.
Niet snoeien.
donderdag 29 januari 2015 - 18:42
svoffel

Svoffel

@ deHaan,

Waarom niet snoeien? Een Hibiscus snoeit men toch beter in het najaar? Natuurlijk mag men nu niet snoeien als het gaat vriezen.

Dacht als men in het voorjaar snoeit er geen of minder bloemen aan komen.

groetjes

Simone
donderdag 29 januari 2015 - 19:13
sophora

Sophora

Ik snoei mijn Hibiscus altijd in het voorjaar en hou hem redelijk compact. Bij het verplanten zou ik hem zeker goed snoeien. Wacht niet te lang om hem te herplanten. Als de grond niet bevroren is zou ik het zeker nu doen.
donderdag 29 januari 2015 - 20:34
Elga