menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Blauwe regen oerwoud

Ga naar meest recente reactie

Logi85

Logi85

Hallo!

In mijn tuin staan twee blauwe regens, één tegen de achtergevel, één aan een pergola. Ze zijn geplant door de vorige eigenaars die er een tijdje niet naar hebben omgekeken denk ik. De planten maken met het zachte voorjaar een ongelooflijk oerwoud in mijn tuin en geven geen enkele bloem spijtig genoeg. Ze klimmen erg hoog en kruipen tot bij de buren en in de dakgoten.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken om volgend jaar wat orde (en bloemen) in mijn tuin te hebben? Wat denken jullie? Ik ben een beginnend tuinier en alle raad is welkom Bedankt alvast!
woensdag 21 mei 2014 - 10:09
WiPe

WiPe

Blauwe regen verdraagt forse snoei behoorlijk goed. Begin met alles weg te snoeien dat in de weg zit. Zorg dat je alleen die takken over houdt die je nodig hebt om de planten te leiden waar je ze wil hebben. je kan beter nu flink doorsnoeien ipv te blijven rommelen omdat je beng bent te veel af te knippen. Blauwe regen groeit als de gekken, als je een tak weg geknipt hebt die je had willen behouden, heb je volgend jaar al een vervanger.
woensdag 21 mei 2014 - 11:26
Patrikc

Patrikc

Snoeien is niet moeilijk:

null URL GEBLOKKEERD

oei, link geblokkeerd omdat ik nog net niet genoeg berichten op het forum heb...
woensdag 21 mei 2014 - 11:48
Patrikc
woensdag 21 mei 2014 - 11:49
Lino

Lino

Wij hadden vorig jaar een oude blauwe regen die met regenpijp en al omgewaaid was. We hebben hem moeten afzagen op 1,5 meter hoogte.
Nu is hij al weer 5 m hoog. Als dat je gerust kan stellen
donderdag 22 mei 2014 - 08:28
vloeiende

Vloeiende

Als blad gevallen is in het najaar kan je bijkomend een wortelsnoei toepassen, tenminste als hij niet tussen verharding is geplant.
donderdag 29 mei 2014 - 19:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon