menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Prunus mume beni-chidori

Karlijn

Karlijn

Ik heb een prachtige en interessante boom in de tuin staan die volgens mij erg lijkt op de prunus mume Beni-Chidori. Hij is alleen wat uit zijn voegen aan het groeien en ik wil hem graag zo lang mogelijk houden maar hij mag niet te groot worden want daar is die ruimte in mijn tuin te klein voor. Heeft iemand ervaring met het snoeien hiervan? Ik hoor graag hoe en wanneer... En wat kan ik doen om hem een "opfrisser te geven. Hij schiet nl graag met lange rechte takken uit naar boven terwijl hij juist zo'n schattig paddestoel uiterlijk had, met leuke grillige krullende takken.

De boom begint al vroeg ih voorjaar met een prachtige roze bloei, dan krijgt hij veel lichtgroen blad die tijdens de seizoen verandert van kleur, blijft echt mooi tot id late herfst.

Oeps, na even verder zoeken denk ik toch dat hij meer lijkt op een prunus kursar. Anyway, vraagstelling blijft uiteraard gelijk...

Struiken & Bomen

maandag 17 maart 2014 - 13:59
sophora

Sophora

k had de Prunus incisa Kojou-na-nai depressa. Ik denk dat het zo wat een gelijkaardige boom is. Na de bloei snoeide ik hem terug in bolworm en dan ziet hij er enkele weken niet heel fraai uit maar daarna krijgt hij weer allemaal frisse blaadjes. Ik heb hem spijtig genoeg deze winter moeten uitdoen voor het aanleggen van een regenput. Ik heb er nog altijd hartzeer van.
maandag 17 maart 2014 - 18:18
Karlijn

Karlijn

Dank voor het antwoord, ik ga die boom even opzoeken. Ik heb na mijn vraag nog zitten zoeken en vond ook og de amerikaanse kornoelje die er ook erg op leek. Ik kan me voorstellen dat dat pin heeft gedaan het is echt een hele mooie boom.
maandag 24 maart 2014 - 11:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon