menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Woekerende struik

Ga naar meest recente reactie

mitterer1

Mitterer1

Tussen de frambozenstruiken groeit en woekert japanse wijnbes.
Ik wil die wijnbes weg, maar de frambozen behouden.
Ik dacht om te wachten tot de frambozen geoogst zijn en dan op de bladeren van de wijnbes glyfofaatoplossing aan te brengen met verfborstel.
Goed idee? slecht idee? gaan de frambozen er dan ook aan? de wortels groeien wel zeker door elkaar.
Iemand een beter idee?
Uitgraven kan niet zonder de frambozen ook uit te graven.
vrijdag 21 juni 2013 - 10:46
jdcoster

Jdcoster

Ik heb verscheidene bedenkingen als ik dit lees:
Jap. Wijnbessen zijn veel lekkerder dan frambozen maar dat terzijde. Over smaken en kleuren ... nietwaar?
Jap. wijnbessen maken geen wortelopslag zoals frambozen. Met een steek met de spade kort rondom de plant te geven en ze weg te nemen is het opgelost.
Als er al een gat in uw aanplant zou ontstaan (ik kan dat zonder foto van hier niet inschatten ) dan is die in weinig tijd weer dicht gegroeid met de nieuwe scheuten die de frambozen voortdurend aanmaken. Als u uw frambozen daar goed wilt beheren moeten er toch vaak nieuwe scheuten afgestoken worden en oude afgeknipt.
Waarom vergif gebruiken als het eenvoudiger, sneller en gezonder kan? Die dode takken zullen uiteindelijk toch moeten verwijderd worden.
Vriendelijke groeten

vrijdag 21 juni 2013 - 11:24
deHaan

DeHaan

Van de winter de hele handel rooien en de frambozen terugzetten.
zaterdag 22 juni 2013 - 19:31
iecee

Iecee

moet je vooral gebruiken als je lekkere frambozen wil met round up saus
waarom vergif gebruiken, ?gewoon goeie tuinhandschoenen aan en uittrekken

ze gaan round up eindelijk verbieden!! zelfs "onze" regering is er uiteindelijk achter gekomen wat een bende kriminelen en moordenaars de makers van round up ( de firma Monsanto) zijn



en alsje per se vergif wil gebruiken gebruik dan vergidf van ecologische firma's zoals eccostyle ea.
maandag 24 juni 2013 - 14:52
Bombycilla

Bombycilla

Vergis je niet Iecee ,ecostyle is niet meer dan een handig gekozen merknaam
maandag 24 juni 2013 - 14:54
iecee

Iecee

zal wel,
maar monsanto is is een niets ontziende multinational die al jarenlang onderzoeken vervalst, het regenwoud omploegt en de indianen daar onmiddelijk vermoord en ons langzaam,
dus als je vergif gebruikt let dan even op wie het maakt.


maandag 24 juni 2013 - 15:17
mitterer1

Mitterer1

Beste mensen

Ik dacht dat die japanse wijnbes ondergronds allicht even hard door de frambozen woekert als bovengronds, vandaar.
Naast mezelf is de buurman ook niet gelukkig met deze plant die bij de scheiding staat en goede buren.............

Het is omdat ik zelf niet gelukkig was met mijn oplossing dat ik om raad heb gevraagd.
Glyfosfaat wordt trouwens ook door andere bedrijven op de markt gebracht. Ik heb nergens Round-up of Monsanto vernoemt, ben zelf ook zeker geen fan van dit bedrijf.

Ik wil jullie bedanken voor het meedenken en zal het verwijderen eerst manueel proberen. Daarna zien we wel.

maandag 24 juni 2013 - 20:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon