menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Jasminum polyanthum

Ga naar meest recente reactie

succulentimon

Succulentimon

Ik kocht gisteren een klimplant met op het etiket jasminum polyanthum.

Is die nu winterhard of niet in ons klimaat? (Het internet levert tegenstrijdige gegevens op.)


simon
zondag 17 februari 2013 - 11:19
Bombycilla

Bombycilla

niet winterhard
zondag 17 februari 2013 - 12:16
danny2

Danny2

Niet echt maar matig een -7 op beschutte plek heeft ze hier toch overleefd deze winter, had niet de moeite gedaan om ze nog binnen te halen.

groetjes danny
zondag 17 februari 2013 - 16:13
succulentimon

Succulentimon

Ok, zoals ik wat vreesde.

Zal ze binnen enkele maanden tegen een zuidermuur planten en we zien wel


simon
maandag 18 februari 2013 - 08:46
Feniks

Feniks

Ik heb ze vorig jaar in de vroege lente ook aangekocht, heeft deze winter al de hele tijd op mijn (overdekt) terras gestaan, uit de wind, en leeft nog steeds. Ik heb dat er geen zware winterprik meer komt...
maandag 18 februari 2013 - 11:08
succulentimon

Succulentimon

En wanneer bloeit die nu precies eigenlijk? Ook wat dat betreft enigszins tegenstrijdige zaken op internet.

Het exemplaar dat ik gekocht heb staat met knoppen die bijna open zullen gaan maar dat wil op zich nog niet zeggen dat de plant rond dezen tijd ook gewend is te bloeien. Of toch?


simon
maandag 18 februari 2013 - 21:22
Feniks

Feniks

Vrij vroeg in de lente denk ik toch. De mijne is nu ook al knoppen aan het vormen.
Er staat trouwens vaak (online) dat het bladverliezende struik zou zijn, bij mij is die nog helemaal groen...
dinsdag 19 februari 2013 - 09:06
Feniks

Feniks

Bij mij sinds gisteren in de bloei, toch vrij laat dus.

Maar...ik begin te twijfelen of het een polyanthum is...ik heb ze wel gekocht bij de kamerplanten, maar moeten die bloemetjes onderaan niet wat rozig zijn?

Is er een groot verschil tussen een jasminum polyanthum en een jasminum officinale?
dinsdag 28 mei 2013 - 12:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon