menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Berk

Ga naar meest recente reactie

sarens1

Sarens1

Ik heb nog eens een vraagje. Eigenlijk 2 tussen onze vijver en onze kippen ren is een padje met een kleine berk maar zijn takken groeien hier tussen dus staan ze een beetje in onze weg. Mag ik deze in november snoeien of kan berk niet tegen snoeien.

Mijn 2 de vraag is we hebben daar ook een conifeer staan met roest binnen in (een of andere ziekte ). Mag ik deze hakselen of mag het ook niet zo als bij fruitboom kanker? alvast bedankt

en ik hoop dat jullie het begrijpen anders laat je het maar weten
woensdag 26 september 2012 - 21:21
Pieter2

Pieter2

Berk kan je nu snoeien. Hakselen van zieke conifeer zou ik zelf ook doen. Daar zie ik geen problemen.
woensdag 26 september 2012 - 23:04
Bombycilla

Bombycilla

Berk kan je nu nog snoeien,midden in de zomer was beter geweest
donderdag 27 september 2012 - 08:19
sarens1

Sarens1

oke bedankt voor het antwoord.
nu weet ik wat ik van het weekend ga doen se
donderdag 27 september 2012 - 20:47
Pistachio

Pistachio

Mocht het er nog niet van gekomen zijn om te snoeien ... een boomchirurg vertelde me ooit dat je niet meer dan 10% van de takken mag wegnemen want dan loop je het risico dat de berk aan de binnenkant kapot gaat. Hij zal nog wel uitschieten waardoor je denkt dat alles in orde is maar, maar aan de binnenkant gaat het mis en dan heb je een paar jaar later misschien een dode boom.
maandag 1 oktober 2012 - 16:46
sarens1

Sarens1

is al gesnoeid. Ik heb maar 5 takken die in de weg zaten moeten snoeien.
Toch bedankt voor het antwoord dan kan ik er in de toekomst aan denken
maandag 1 oktober 2012 - 17:18
Pistachio

Pistachio

De berk is mijn lievelingsboom en als ik zo kan helpen verhinderen dat er ééntje kapot gaat, doe ik dat graag
woensdag 3 oktober 2012 - 07:54
sarens1

Sarens1

het is inderdaad wel een heel mooie boom iik vind veel bomen en hagen mooi behalve coniferen. ik denk dat mijn lievelings-boom een hazelaar is
woensdag 3 oktober 2012 - 23:46
Tjoolaere

Tjoolaere

Het is een mooie boom, maar ben die liever kwijt dan rijk omwille van overlast in het voorjaar van stuifmeel en nadien van de zaadjes.
Dit jaar echter geen zaadjes te bespeuren; waarschijnlijk door het regenweer tijdens de bestuivingsperiode. Het mag ieder jaar zo verlopen.
zaterdag 6 oktober 2012 - 18:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon