menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hulsthaag

Ga naar meest recente reactie

Pieter2

Pieter2

Grote hulsthagen vind ik magnifiek. Maar ik zou ook kleine hulsthagen willen proberen. Iemand zelf ervaring met hulst (Ilex aquifolium - geen cultivars!) voor kleinere hagen (+- 50cm hoog en 20cm breed)? Zou hulst daar iets te ruw voor zijn, om schone dichte hagen te krijgen? Kwestie van kleine haagjes te maken in de schaduw.
woensdag 18 juli 2012 - 21:29
hem

Hem

hulst is een magnifieke plant, om mooie dichte haag te bekommen, eerst zorgen dat je mooi vertakte planten koopt, (tot onder vertakt), 2x per jaar snoeien , ook snoeien als je kleine planten koopt, snoei = voor vertakking zorgen,
veel succes !
donderdag 19 juli 2012 - 06:33
Tuinman65

Tuinman65

Voor een hulsthaagje met die hoogte en breedte zou ik een kleinbladige planten.
Bv. Ilex meserveae Blue Princess of Blue Prince.

Leo
donderdag 19 juli 2012 - 21:11
Pieter2

Pieter2

Dat is mijn gedacht ook, inheemse hulst is te ruw en grootbladig voor kleine haagjes. Daarom dat ik iemand zoek die dit al geprobeerd heeft, want dit zie je nergens.

Bedoeling is enkel inheemse planten te gebruiken in dit stuk, dus ga ik niet voor cultivars. Misschien een alternatieve, inheemse soort voor kleine haagjes in schaduw (geen buxus)?

donderdag 19 juli 2012 - 21:21
WiPe

WiPe

Hoe meer schaduw, hoe moeilijker om een goed gesloten haag te vormen. Ik heb een hulsthaag in de schaduw, en hoewel ze goed groeit, is ze toch nog doorzichtig.

Je zou Taxus kunnen gebruiken voor een kleine haag in de schaduw. Eventueel zou het ook kunnen met Cornus mas, daarvan heb ik ooit ook een lage haag gezien . Maar alles hangt af van de mate waarin er schaduw is.
vrijdag 20 juli 2012 - 09:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon