menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gras onder een noteboom

Ga naar meest recente reactie

nieuwenhuisk

Nieuwenhuisk

Hallo ,

Wij willen gras gaan zaaien onder een noteboom!?

Kan iemand mij adviseren of dit kan?

Karel
dinsdag 2 augustus 2011 - 15:29
Kriskras

Kriskras

Hangt er vanaf hoe groot en hoe breed dekruin van die boom is natuurlijk.
dinsdag 2 augustus 2011 - 18:01
cornelia

Cornelia

Ja hoor, ik heb zo snel geen foto maar wij hadden in onze vorige tuin zowel onder de walnoot als onder de hazelaar gras. Wel erg uitkijken met maaien, dat je niet steeds met je maaimachine tegen de schors van de boom knalt. Ik hield altijd een 20 centimeter rond de stam vrij van gras en onkruid. maar dit waren al hele grote dikke bomen. Bij jonge bomen zou je dat minder kunnen doen of helemaal niet.

dinsdag 2 augustus 2011 - 21:24
Kriskras

Kriskras

Gras onder de hazelaar? Dat zal dan wel een derdejaars of gekortwiekt hazelaartje geweest zijn dunkt me.
woensdag 3 augustus 2011 - 00:46
cornelia

Cornelia

Blub.....sorry. Niet onder de hazelaar maar onder de kastanje.

Onder de hazelaar groeide inderdaad geen gras.
woensdag 3 augustus 2011 - 09:54
spruce

Spruce

De stof Juglone wordt afgescheiden door de notelaar en kan in hoge concentraties plantengroei belemmeren (niet alle planten).

Ik heb alvast geen problemen met gras onder mijn jonge notelaars. Let wel, als de boom groter wordt gaat hij natuurlijk in competitie met het gras voor water etc. In combinatie van beide fenomenen fnuikt dat de groei van gras, maar ik denk als je regelmatig water blijft geven bij grote notelaars, dat je zelfs dan nog geen problemen hebt. Er is dus een verschil tussen hele grote en kleine notelaars.
zondag 21 augustus 2011 - 17:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon