menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lampenpoetser struik is nu aan het bloeien

Chantalle

Chantalle

In maart heb ik mijn grote kippenren voorzien van nieuw groen waar de kippen niet van eten. Eén van de nieuwe planten was een Lampenpoetser struik. Sommige collega's zeiden "niet slim" want dit is een plant die het in onze streken buiten niet zo goed doet. De eerste maanden dat hij daar stond zag hij er inderdaad niet zo goed uit Deze zomer begonnen er echter overal nieuwe stekken met nieuwe bladeren te groeien. Dit weekend merk ik tot mijn verwondering dat er overal rode bloemen aan beginnen te groeien !! Op internet lees ik nochtans dat de bloeiperiode vanaf april tot augustus is ?? Het is natuurlijk heel leuk om te zien en sinds maart is hij in de hoogte ontzettend gegroeid. Hij stelt het dus goed in zijn nieuwe omgeving.
Ik wil graag tips om hem te beschermen tegen de vrieskoude want binnenhalen deze winter zal dus geen optie zijn.
zondag 17 oktober 2010 - 09:15
braze

Braze


Hoi Chantelle .

of je deze Callistemon, moet beschermen ligt een beetje aan de soort .
de meeste halen al _5 , er zijn er ook een 5 tal die het aardig kunnen
rooien in europa , en zeker in nederland was het al een verrassing ,
om te zien dat ze bloeide groeide en overleefde .
als het een Callistemon _ citrinus is < de meest verkochtte > kan hij
_8 hebben , maar je zij dat hij in een kippenren staat, is deze volledig open
of juist voor een deel, het kan zomaar een paar graden vrieskoude minder zijn.

Gr

cuno alexander .
donderdag 21 oktober 2010 - 21:52
hanninkj

Hanninkj

Callistemons kun je vaker in een jaar laten bloeien door de bloeiknoppen na de bloei diep af te knippen, dan krijg je nieuwe stengels die weer gaan bloeien. Twee keer per jaar is geen uitzondering.
Het meest verstandige is om de Callistemons vorstvrij te overwinteren. Afgelopen jaren zijn er veel gesneuveld omdat men dacht dat ze winterhart zijn. Sommigen kunnen een paar graden vorst hebben als ze droog staan.
Neem geen risico.

Ton
vrijdag 22 oktober 2010 - 10:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon