menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mamoetboom

Ga naar meest recente reactie

Wapa1974

Wapa1974

Ik zou graag een mamoet boom (Sequoiadendron) plaatsen.
Naar het schijnt groeit deze 1 m per jaar ??
Kan iemand mij advies geven over deze boom en waar kan ik deze krijgen.

groetjes,
zondag 5 november 2006 - 13:57
Tine

Tine

Of je het kunt kopen weet ik niet. Ik heb eventueel wel zaden met beschrijving voor je. Deze heb ik uit Amerika maar zelf is het me niet gelukt . Ze kwamen wel op maar door vakanties zijn de jonge plantjes dood gegaan.Ik heb het niet weer geprobeerd want ik heb er eigenlijk geen plaats voor. Weet je eigenlijk wel wat je wilt? Hij heeft aardig wat ruimte nodig en de groei is in het begin niet zo groot. In de omgeving van de boom kan haast niets meer groeien tenzij je regelmatig sproeit. Of je buren zo blij zullen zijn met zo'n hoge boom is ook de vraag plus dat je nogal wat afval krijgt. Informeer maar goed welke nadelen zo'n boom heeft .

Tine.
zondag 5 november 2006 - 14:43
Wapa1974

Wapa1974

Kwa ruimte en buren is het totaal geen probleem. De boom zou samen met nog enkele ander in onze achtertuin moeten komen en die is ongeveer 25a.

Onze achter buren (100 m verder) hebben zelf heel veel bomen staan.

Wat betreft die nadel: waar kan ik daar iets meer over vinden?
zondag 5 november 2006 - 14:51
Tine

Tine

Als je op google mammoetboom intypt krijg je veel informatie. De grootte in Europa is echter niet zo als in Amerika. Mocht je toch nog niet voldoende informatie op internet vinden dan zou je het kunnen navragen bij een Hortus.
Mijn aanbod staat nog, dus als je zaden wilt hebben, moet je me maar je adres mailen.

Tine.
zondag 5 november 2006 - 14:59
sugar

Sugar

De sequoia giganteum is redelijk goed verkrijgbaar...

Via de plantenvinder http://www.plantago.nl/plantindex/index.htm heb ik verschillende leveranciers gevonden in de Benelux...
zondag 5 november 2006 - 20:35
deHaan

DeHaan

Ze zijn volop leverbaar.
Ik heb er vandaag er een stel bij de groothandel zien staan.
dinsdag 7 november 2006 - 21:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon