menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Krulwilg

Ga naar meest recente reactie

triske

Triske

hallo

Nu ik toch bezig ben kan misschien iemand me hier ook mee helpen !
ik heb 2 krulwilgjes gekregen en heb die vorige week in de tuin gezet ( ik weet slecht moment ) maar ze schijnen het te doen veel nieuwe blaadjes
Nu de vraag moet ik hier iets speciaals mee doen ? zie foto !
Ik ken hier allemaal helemaal niks van

[afbeelding verwijderd niet-https]


Verder heb ik gewoon een takje van krulwilg in de grond gestoken ( dacht ni dat er iets zou gebeuren ) maar toch
Kan er hier een boompje van komen ? en zo ja wat moet ik doen ?
alvast reuze bedankt

[afbeelding verwijderd niet-https]

groetjes
triske
zaterdag 18 juli 2009 - 19:27
Pieter

Pieter

het enige wat je nu moet doen is voldoende water geven. Wilgen zijn nogal grote drinkers. Het zijn ook ongeveer de gemakkelijkste bomen om te stekken, steek een takje of een dikkere tak in de grond en bijna 100% slaagkans
zaterdag 18 juli 2009 - 21:09
triske

Triske

ja doe ik elke dag 1 emmer !
maar moet ik die hele kleine takjes waar die scheutjes opstaan niet met stokjes omhoog doen ? want hoe krijg je nu een stammetje ?
sorry he maar ken dus helemaal niks van die dingen !
zou ook nog graag aan een treurwilg geraken enig idee hoe waar en wanneer hahahaha
alvast bedankt he
groetjes
zaterdag 18 juli 2009 - 21:12
Pieter

Pieter

Er zal met de tijd wel één stam de overhand nemen en die kleinere onderaan sterven met de duur wel af hoor. Je hoeft niets te leiden
zaterdag 18 juli 2009 - 21:14
Plantadvies

Plantadvies

Niets aan doen,dat gaat allemaal vanzelf.

Plantadvies
http://www.plantadvies.com
zaterdag 18 juli 2009 - 21:16
triske

Triske

ok reuze bedankt beide
ik ga geduldig afwachten !


groetjes
triske
zaterdag 18 juli 2009 - 23:06
lentemode

Lentemode

Verzint eer je begint, Triske !

Heb je daar voldoende plaats voor zo'n prachtige treurwilg ?
Bedenk dat hij na 26 jaar de omvang heeft van een eik van 80 jaar ... En ... hij wordt zelfs hoger dan een eik met die leeftijd...
We kunnen hier goed vergelijken, want mijn schoonbroer plantte 26 jaar geleden zo'n treurwilg op de begraven placenta toen mijn knappe neefje geboren werd.
Hoeveel keren zat hij niet in ZIJN boom op ons te wachten toen we met ons jonge volkje op bezoek kwamen en ze samen konden ravotten ...
Inmiddels is mijn neef nog knapper en zijn treurwilg, jongens, een uit de kluiten gewassen prachtexemplaar van een treurwilg !


Groetjes,
Mia
zondag 19 juli 2009 - 09:47
triske

Triske

hey mia

bedankt voor je reactie
plaats ja die hebben we denk ik onze tuin is ongeveer 100 meter lang en 20 breed en nog helemaal leeg !
Dus wat denk je ? zou dit te doen zijn ? of bestaat er een boom die kleiner blijft maar er toch zo prachtig uitziet als een treurwilg ?
Leuk verhaal trouwens hihi dan hebben ze daar nu blijkbaar 2 prachtexemplaren je neef en zen boom hahahaha

groetjes
triske
zondag 19 juli 2009 - 11:51
lentemode

Lentemode

Vertroetelen, dat stekje !

Fijne zondag !
Mia
zondag 19 juli 2009 - 13:10
JovanDreumel

JovanDreumel

Hier worden de takken elk jaar gebruikt voor paastakken. Dan blijft hij wel klein(er)
zondag 19 juli 2009 - 18:43
triske

Triske

ok dank je

dan laat ik die krulwilg zen gang gaan en zal op gepaste tijd kijken voor een treurwilg om achteraan in onze tuin te zetten
wanneer is het het beste moment om een treurwilg aan te schaffen en te zetten ?
En zijn er adressen waar je ze kan kopen ?
alvast bedankt
groetjes
triske
zondag 19 juli 2009 - 19:28
lentemode

Lentemode

Oeioeieoeieoeieoeieoeieoeieoeieoeieoei, Triske !!!
Excuseer....

Ik moet nog leren lezen: er stond duidelijk KRULWILG en mijn waarschuwing ging over een treurwilg...

Enkele jaren geleden heeft mijn man hier een te groot geworden krulwig moeten rooien...
Onze buurvrouw had er ook eentje en toen zagen we dat één krulwilg in ons gezichtsveld al voldoende was !!!
Hij brengt wel "afval" mee, overal op gazon en tuinpaden in zijn buurt vind je dan verdroogde gekrulde sliertjes...

Hoe gemakkelijk hij wel niet groeit ?
Zo'n paastakken wortelen erg gemakkelijk in de vaas en na afloop van de paasperiode kan je hem meteen in de tuin planten...
zondag 19 juli 2009 - 19:38
triske

Triske

hahahaha mia je bent echt ni mee zene

ik heb een krulwilgje zie foto bovenaan en vroeg me af wat ik hier verder mee moet doen !!

en ik zoek nog een treurwilg om helemaal achter in de tuin te zetten


hihi nog ne fijne zondag he
zondag 19 juli 2009 - 19:46
buksbunnie

Buksbunnie

voor je met wilgen begint, moet je weten dat ze ontzettend hard groeien,
en dat het bomen zijn die ontzettend veel knoeien.
altijd bladval, dode takjes enz. maar als je van een beetje werk niet vies bent, allee
zondag 19 juli 2009 - 20:31
lentemode

Lentemode

[afbeelding verwijderd niet-https]

Kijk, Buksbunnie, dat is wat ik Triske nu al de hele tijd probeer duidelijk te maken...

Klare taal gesproken !

Fijne zondagavond !
Mia


Triske, laat je niet doen door als onze omhooggeheven wijsvingertjes, hoor...
zondag 19 juli 2009 - 20:57
triske

Triske

hahahahaha goed bezig maar daar ben ik ni bang van zene dus laat ze maar groeien en knoeien

groeties
zondag 19 juli 2009 - 21:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon