menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Heb ik deze vlinderstruik vermoord

Ga naar meest recente reactie

vanmeiv

Vanmeiv

We wonen hier sinds januari, we hebben hier een gigantische tuin (2000M²), vooraan volledig kaal, daarna een miniboomgaard (met verwaarloosde fruitbomen, en volledig achteraan, een 10 - 15 tal vlinderstruiken en bomen (gigantische vlinderstruiken). Wat heb ik nu gedaan, ik heb 1 van de kleinste die ertussen zat (maar die was wel al een grote struik) volledig ingekort om het toch maar te kunnen verplaatsen naar voorin de tuin - nu staat hij daar al zo'n 14 dagen vooraan, en k zie nog steeds geen teken van leven . Omdat ik heb ik de halve schaduw had gezet (meer schaduw dan zon), heb ik hem vandaag terug uitgegraven om op een veel betere plek terug te planten. In de wortels zit nog steeds leven heb ik ontdekt, alleen die 2 stammen lijken zo dood in mijn ogen

Heb ik die mooie struik vermoord? Of is er nog een kans dat ik hem erdoor krijg ??
zaterdag 21 maart 2009 - 23:04
monique251

Monique251

Hoi vanmeiv,

Allereerst van harte welkom op het forum!

Indien je twijfelt of je buddleja nog in leven is, haal dan eens met een nagel over de bast, is de kleur daaronder frisgroen dan is er niets aan de hand.
Denk erom dat je de struik het komende seizoen goed water blijft geven.
Veel succes!
Groet, Monique
zaterdag 21 maart 2009 - 23:22
leeuwtje

Leeuwtje

Ik denk dat hij vast nog wel terug uit gaat lopen. Maar over een paar weekjes weet je het zeker.
zaterdag 21 maart 2009 - 23:22
Matabish

Matabish

Hallo vanmeiv, héél hartelijk welkom op deze leerrijke, gezellige en hoogst verslavende 'tuinadvies'-site!!

Néé hoor die overleeft dat wel, als je hem nu maar niet meer verhuist!
Zodra hij de tijd gehad heeft om zich in te wortelen, gaat hij je belonen met een prachtige bloei, zeker weten!!
Wij hebben hier ook allemaal nog maar net onze 'Buddleja's' duchtig gesnoeid dus het is de juiste periode en er mag gerust 2/3 afgesneden worden in één keer!
Toon er ons maar eens een foto van als hij in bloei staat!

Hartelijke groetjes,
Matabish.
maandag 23 maart 2009 - 15:09
vanmeiv

Vanmeiv

Bedankt, ik hou hem in het oog
dinsdag 24 maart 2009 - 13:03
hannibal

Hannibal

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 24 maart 2009 - 20:42
brucefan

Brucefan

Hallo allemaal,

ik denk dat ik ook iets vermoord heb, namelijk mijn Photinia x fraseri 'Red Robin'..

Ik denk dat ik iets heel doms heb gedaan, ik heb een aantal weken geleden een prachtig exemplaar gekocht, met stevige kluit.
Nu heb ik stomweg die hele kluit losgemaakt en zodanig had ik alleen wat wortels over en dan heb ik em zo geplant
Het resultaat is nu een struik waarvan bijna alle bladen naar beneden hangen, hij ziet er dus niet goed uit.
Heb ik de struik helemaal kapot geholpen hierdoor of valt er toch nog iets aan te doen ?

Groetjes van een tuinkluns..
woensdag 1 april 2009 - 21:12
VTO

VTO

DRINGEND TERUGSNOEIEN; De bladeren zorgen voor verdamping. Als je hem fors terugsnoeit en veel water geeft, heeft u een kans dat hij terug aanslaat.
woensdag 1 april 2009 - 22:28
Camieke

Camieke

mijn vlinderstruik ziet er ook niet al te goed uit..
hoop maar dat er binnenkort scheutjes aan komen...
op hoop van zegen!

zaterdag 4 april 2009 - 21:31
brucefan

Brucefan

VTO, bedankt voor uw info !
Ik heb intussen uw goede raad opgevolgd, dus nu duimen maar !!

Nogmaals bedankt en groetjes !
zondag 5 april 2009 - 10:38
trix

Trix

beste,
ik dacht ook dat al mijn vlinderstruiken het begeven hadden : maar ik heb ze flink teruggesnoeid (tot op 20 cm) en nu zijn aan alle struiken scheuten uit de grond gekomen. Dus houd de moed erin.
trix
zaterdag 2 mei 2009 - 10:31
dendrodan

Dendrodan

Welke soort van vlinderstruiken hebben jullie? Ik heb royal red en black night.
Maar ben op zoek naar budleja globosa stekken of scheutjes. Deze bloeid op 2 jarig hout en niet op 1 jarig zoals de gewone budleja
zondag 3 mei 2009 - 16:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon