menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pruimenboom

Muiske

Muiske

Hallo allemaal,

In onze tuin staat een, naar ik schat, 40 jaar oude en totaal verwaarloosde pruimenboom. Hij heeft meer takken zonder dan met vruchten. Omdat hij tekort bij de afsluiting staat kloegen de buren dat zijn takken de omheining te sterk overschreden, daarom heeft de vorige eigenaar de boom bijna gehalveerd. Als de boom in blad staat valt het nog mee maar in de winter is het geen gezicht.

Op 1 van zijn weinige originele takken heeft hij een dikke knobbel, kan dat kwaad?
Valt er nog iets te repareren door snoei of kan ik hem maar beter laten weghalen een andere boom planten om de juiste afstand?



Groetjes, Muiske
zondag 27 augustus 2006 - 10:38
corrielat

Corrielat

hallo muiske

mijn buurman heeft in zijn tuin ook een hele oude pruimenboom staan die hij nooit onderhoud, veel takken hangen over de schutting, vorig jaar heb ik aan mijn kant flink gesnoeid, waardoor hij dit jaar veel fruit geeft, natuurlijk heb ik last van vliegen en wespen, maar van de andere kant ook pruimen waar ik af etoe als ik in mijn tuin werk een paar pluk en opeet, dus het is niet alleen last, omdat het een hele oude boom is zou hij van mij die boom niet hoeven opruimen, en ach, vaak maken de mensen zich al kwaad als er een blaadje in hun tuin valt maar met een beetje goede wil ruim ik het op en erger mij niet zo gauw, er zijn ergere dingen in het leven, ik zou hem dus niet gauw weghalen als ik jou was, ook al is hij niet zo mooi, wij zijn ook niet allemaal even knap, en hebben misschien hier en daar ook wel een bobbel, laat de natuur maar zijn gang gaan, of kunnen jou buren er helemaal niet tegen????

groetjes corrielat
zondag 27 augustus 2006 - 11:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon