menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Compostbak van oud tuinhuis.

Ga naar meest recente reactie

TuinmanTom

TuinmanTom

Hoi,
in de tuin stond een oud (30+ jaar) tuinhuis op instorten, en we wilden op die plek graag een terrasje, dus het moest tegen de vlakte.

De balken, planken en zelfs nagels die niet doorgerot/roest waren, heb ik kunnen recuperen door er een compostbak van te maken.
Hij bestaat uit 2 delen van 1m³ met uitschuifbare planken aan de voorkant. Hij staat een beetje verscholen in de schaduw van een taxus, die dat waarschijnlijk niet erg zal vinden

Foto's van uw Tuin

zondag 10 april 2011 - 14:43
annis

Annis

Goed oplossing en mooi gemaakt. Altijd prachtig om zo bezig te zijn met recycling.
zondag 10 april 2011 - 16:57
koddeken

Koddeken

Prachtige oplossing!
Ik weet niets van compostbakken af, maar gaat dat niet onaangenaam ruiken als die hoop zo open en bloot ligt? Ik heb zelf al aan composteren gedacht en de kant en klare bakken lijken me vrij afgesloten.
zondag 10 april 2011 - 19:13
TuinmanTom

TuinmanTom

Hoi koddeken, een composthoop gaat normaal niet onaangenaam ruiken. Als je composthoop onaangenaam ruikt, heb je iets fout gedaan. (verkeerd soort afval, te nat, te droog, te weinig verlucht)
Het is niet zo moeilijk, maar er zijn een paar "spelregels" om er voor te zorgen dat je de juiste soort bacteriën en schimmels aantrekt
zondag 10 april 2011 - 22:57
koddeken

Koddeken

Ik ga me er eens - figuurlijk - in verdiepen, mijn tuin kan er alleen maar baat bij hebben
maandag 11 april 2011 - 18:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon