menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Eucalyptus

Ga naar meest recente reactie

porphyrion711

Porphyrion711

Gisteren een Eucalyptus aangeschaft. in pot gezet , en hopen dat die goed gaat groeien!

Foto's van uw Tuinplanten

dinsdag 9 april 2013 - 19:33
CindyV

CindyV

Ik ben benieuwd, wil dat ook wel. Mag het in de winter blijven buiten staan?
dinsdag 9 april 2013 - 22:53
porphyrion711

Porphyrion711

geen idee eigenlijk , bij enkele vrienden staat hij al jaren in de tuin , wel zuidkant.

Maar in alle geval zet ik hem in de serre in de winter.

Beter voorkomen dan genezen ....

woensdag 10 april 2013 - 08:15
cee

Cee

Twee keer een eucalyptus in de tuin gehad, telkens in volle grond, want voor je het weet is die 2m hoog en is je pot veel te klein. Om die leuke ronde blaadjes te behouden kan je die ook terugsnoeien, dan groeit die eerder in een struikvorm, maar met leukere blaadjes.

In beide gevallen (boom niet genoeid - struikvorm wel gesnoeid) ging het 3 jaar goed tot er eens een harde winter kwam en toen kwam die niet meer terug.

Dus ik heb de eucalyptus opgegeven, komt er bij mij niet meer in.

dus veel succes, in de serre zal die wel overwinteren inderdaad, maar heb je over enkele jaren een flinke serre voor nodig!
woensdag 10 april 2013 - 14:33
azrael

Azrael

Ik heb tot vier maal toe een eucalyptus in de tuin gehad, de eerste heeft het zo'n 7 jaar uitgehouden en was al een flink uot de kluiten gewassen boom, tot er een strenge winter aankwam. De volgende drie zijn ondanks een stevig winterdek ook kapot gevroren.
Ik vind het ondanks alles toch een prachtige boom hoor, als ik ooit naar warmere streken verhuis wil ik er echt een in mijn tuin. Maar voorlopig geef ik het op......hopelijk heb jij er meer geluk mee!
woensdag 10 april 2013 - 19:34
porphyrion711

Porphyrion711

'K zal er veel tegen klappen

Alez , en af en toe wat soigneren , in de watten leggen en een nachtje bij slapen ook

woensdag 10 april 2013 - 20:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon