menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Meconopsis Lingholm

Ga naar meest recente reactie

annis

Annis

Hij bloeit dit jaar weer.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Heeft meerdere rozetten maar niet iedere rozet een bloemstengel. Hopelijk bloeit hij volgend jaar ook weer in mijn tuin.
zaterdag 14 mei 2011 - 16:54
printemps

Printemps

Zeer mooi
Lijkt op een klaproos
Waar verkopen ze die ?
zaterdag 14 mei 2011 - 17:00
molleke32

Molleke32

prachtig...
zaterdag 14 mei 2011 - 17:51
hanninkj

Hanninkj

Prachtig
zaterdag 14 mei 2011 - 20:27
LauraK

LauraK

Qua kleur vind ik het één van de mooiste bloemen die er zijn. Je hebt er weer een
prachtige foto van gemaakt, Ann!

Groeten van Laura.
zaterdag 14 mei 2011 - 21:18
cetinel

Cetinel

mooi,ik heb eerder al gedacht van er es naar op zoek te gaan,maar beetje afgeschrokken door het feit dat het blijkbaar toch nen moeilijke is....
zaterdag 14 mei 2011 - 22:36
annis

Annis

Bedankt voor jullie reactie's.
@Centinel wat moeilijkheid betreft is dat je hem op de juiste plek en de nodige aanvulling voor het plantgat. Hier staat hij halfschaduw en in een grondmengsel van lavagrit, turf en de aarde waar hij komt te staan.De grond moet goed doorlatend zijn dus geen natte voeten. Maar welke plant wild dat wel. s'Zomers bij droogte water geven liefste dagelijks en de uitgebloeide bloemen verwijderen. Van nature is het een bosplant die aan de rand van het bos staat.
Zo moeilijk lijkt het eigenlijk niet.

@Printemps deze planten heb ik mee laten brengen uit Schotland maar ze zullen hier ook wel ergens verkrijgbaar zijn. Hier in Nederland bied Intr....tuin de M.betonicifolia aan.
zondag 15 mei 2011 - 11:32
printemps

Printemps

@ annis

Niet gevonden bij de I.... in Belgie

Maar ik blijf er naar uit kijken
donderdag 19 mei 2011 - 12:36
printemps

Printemps

Ik heb er ene gevonden op de tuindagen in Beervelde
Wel nog maar een kleintje en zonder bloemen aan
Dus wachten tot volgens jaar
zaterdag 8 oktober 2011 - 15:34
annis

Annis

Printemps wat goed dat je de plant nog hebt kunnen vinden. In september heb ik zaden van de M. Lingholm gezaaid en op het moment heb ik toch zo,n 80 zaailingen staan waarvan ik al een deel kan verspenen. Maar dan nog de winter doorkrijgen.
zaterdag 8 oktober 2011 - 19:15
printemps

Printemps

Zou je van 1 plant ook zaad hebben ?
Inderdaad de winter doorkrijgen,naart schijnt is deze wel moeilijk
dinsdag 11 oktober 2011 - 16:36
marero

Marero

khad er int voorjaar eentje gekocht, heeft nie lang geleefd, volgend jaar nog eens proberen en alst dan weer nie lukt is dat er ook eentje voor de NOT lijst
woensdag 12 oktober 2011 - 23:39
annis

Annis

@Printemps als de Meconopsis bloemen krijgt dan kunnen er ook zaden aankomen.

@Marero jammer dat hij het niet gehaald heeft. Ze staan het liefste een beetje in de schaduw en in goed doorlatende grond ze houden niet van teveel nat in de winter. Je kunt in het plantgat het beste grit en turf door de grond mengen. In te warme zomers de plant water geven. Het blad sterft s'winters af en in het voorjaar komt hij weer boven de grond. Je kunt s'winters een dek geven maar dit is niet voor de kou maar vanwege de nattigheid.
donderdag 13 oktober 2011 - 08:32
marero

Marero

hij heeft zelfs de zomer nie overleefd en hij stond nochtans op de juiste plaats maar er stonden wel planten rond, misschien hield hij niet van het volk rondom hem?der zijn er nog zo die nie graag tussen de rest staan hé, kgaan hem volgend jaar in ne grote pot zetten dan heb ik der meer zicht op en kan ik hem gemakkelijker verplaatsen alst nie goe ga
donderdag 13 oktober 2011 - 20:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon