menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Korenbloem OF Centaurea montana

Ga naar meest recente reactie

Herms

Herms

Eigenlijk ook bijna een ding van outer-space....als je m goed bekijkt.
Ik denk dat die 'graancirkels' die door UFO's gemaakt worden, echt bestaan...en dat die aliens per ongeluk de korenbloem hebben achtergelater:

dit is toch on-aards:

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 28 mei 2009 - 15:16
annis

Annis

Ja , zijn ze niet prachtig. Ook de kleurcombinatie van het blauw met het paars-rose is toch geweldig. De natuur weet wel wat hij in huis heeft en laat ons mensen er van meegenieten.

@nnis
donderdag 28 mei 2009 - 17:20
rialle

Rialle

Deze heb ik ook in mijn tuin, is komen aanwaaien. Ik vind hem ook mooi en ben er blij mee. Het fijne is dat hij is komen groeien op een stuk waar ik dacht dat weinig kón groeien en wat ik nog onder handen moet nemen, maar deze korenbloemen blijven er fijn staan!

Groetjes Rialle
donderdag 28 mei 2009 - 18:37
loowie

Loowie

Aankomen waaien..

Weet iemand of de korenbloem na de bloei een zaaddoos komt?
En wanneer..


loowie
vrijdag 12 juni 2009 - 15:48
annis

Annis

Als hij bestoven wordt komen er inderdaad zaden in maar geen zaaddoos. De zaden lijken op kleine raketjes en zitten onderin. Als de bloemen helemaal zijn uitgebloeid moet het zaad nog rijpen en kun je het beste de hele kop afplukken. Als je dit uitelkaar haalt zie je de zaden zitten. De zaden zijn glanzend ovaal en licht van kleur met aan het uiteinde een paar haartjes.

@nnis
vrijdag 12 juni 2009 - 17:58
miriam

Miriam

is het ook niet zo dat er hier ook twee soorten van zijn?
de korenbloem als vaste plant en de eenjarige die je vaak ik veldmengsels terug vindt?
vrijdag 12 juni 2009 - 18:16
annis

Annis

Het klopt dat er meer soorten van bestaan het geslacht telt zo'n 450 soorten van zowel een-en tweejarige als vaste planten. Er zijn hele mooie soorten in.

@nnis
vrijdag 12 juni 2009 - 20:08
miriam

Miriam

amai zoveel ,wist ik zelfs niet.
ik heb hier wel ook de roze staan,
vrijdag 12 juni 2009 - 20:48
annis

Annis

Er zijn diverse kleuren van wit tot blauw,rood,paars, roze en geel.

@nnis
vrijdag 12 juni 2009 - 22:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon