menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rosa The Fairy

Ga naar meest recente reactie

Esem

Esem

Nog steeds staat ze te bloeien in de tuin ,niet tegenstaande dat het al twee nachten gevroren heeft.


[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 30 oktober 2008 - 13:17
annis

Annis

Mooie foto Eddy. Rosa The Fairy heb ik hier ook in een klein bloemperk staan maar dan een lichtroze. Zitten ook nog veel knoppen in maar ik denk dat deze niet meer open gaan ze zitten nog veelste vast in de knop.
donderdag 30 oktober 2008 - 13:40
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Rosa The Fairy is ook lichtroze. De foto is weliswaar mooi maar toont een andere roos.
donderdag 30 oktober 2008 - 14:03
Esem

Tekst aangepast

Esem

Kan je dan misschien de juiste naam geven,want ik heb de roos gekrijgen onder de naam The Fairy.
Ik ga nu ook niet vertellen dat je niet bij het rechte eind hebt,maar ik zou dan graag weten hoe ze dan wel noemt,als je me de naam kan geven?
donderdag 30 oktober 2008 - 14:22
Detuinenindemen

Detuinenindemen

De naam van de roos op de foto weet ik niet. Het is alleen duidelijk dat het niet The Fairy is. Zoals Annis al zei, The Fairy bloeit mat zachtroze bloemetjes.
donderdag 30 oktober 2008 - 14:35
annis

Annis

Eddy ik heb het eens nagekeken er is ook een Rosa 'Lovely Fairy' deze roos is donkerder roze van kleur. Misschien is het wel deze roos die je hebt.
donderdag 30 oktober 2008 - 14:47
Pieter

Pieter

Ik zou zeggen 'Red fairy', maar veel ken ik niet van rozen hoor. Ik weet dat er een 'the fairy', een 'white fairy' en een 'red fairy' bestaat. Dus logischerwijs...
donderdag 30 oktober 2008 - 14:48
Esem

Esem

Bedankt voor jullie reactie's?
Ik ben dan ook gaan kijken op het net,en blijkt dat de roos Red Fairy het dichtst aanleunt bij de roos hier in de tuin.
De roos lovely Fairy is een tamelijk gevulde roos,en daar de roos op de foto niet of nauwelijks gevuld is ,zou ik toch gaan voor de Red Fairy.
Maar ja daarom is het nog niet zeker,maar ik hou het voorlopig dan toch bij de Red Fairy.
Toch hartelijk bedankt om jullie steun bij het zoeken achter de juiste benaming.
donderdag 30 oktober 2008 - 15:00
Matabish

Tekst aangepast

Matabish

bij 'Bakker' kan je nochtans 'The Fairy' in verschillende kleuren kopen hoor.
Momenteel hebben ze roze, witte en rode... Hun latijnse naam is 'Rosa polyantha'

Groetjes,
Matabish.
vrijdag 31 oktober 2008 - 00:56
Detuinenindemen

Tekst aangepast

Detuinenindemen

En dat maakt de naamgeving extra verwarrend. Polyantha betekent letterlijk: veel bloemen. Polyantha-rozen vormen een groep rozen. Elke roos heeft binnen die groep zijn eigen naam. De consument verwacht bij een roos die bijvoorbeeld Yellow the Fairy heet, dat het dezelfde roos is als The Fairy maar dan in een andere kleur. Toch is dat niet zo. Het zijn verschillende rozen met verschillende eigenschappen. Zo is Yellow the Fairy minder ziekteresistent.
Omdat The Fairy een succesvolle roos is, is het commercieel aantrekkelijk om andere rozen namen te geven die daarvan zijn afgeleid. Dat kan naamsverwarring in de hand werken, zoals we hier dus ook zien.
vrijdag 31 oktober 2008 - 09:41
Esem

Esem

En door al de rosen die maar bij gemaakt worden zie je ten lange laatste door het bos de bomen niet meer.



vrijdag 31 oktober 2008 - 17:48
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Wat zei Shakespeare daar ook weer over? What's in a name?
Een roos ruikt net zo lekker als hij een andere naam heeft.
vrijdag 31 oktober 2008 - 18:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon