menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe biologisch behandelen van mogelijke schimmel op lavendel

kristofd

Kristofd

Beste,

Binnen de rode cirkel op de foto heb ik wellicht last van wat schimmel bij mijn lavendula stoechas
Ik besproeide dit overlaatst met een te sterk geconcentreerd extract van lookpoeder waardoor mijn
plant voor ongeveer de helft afstierf maar er nu gelukkig terug bovenop komt

Mijn vraag is nu hoe ik deze schimmel zo goedkoop mogelijk en biologisch dien te behandelen of komt de plant hier vanzelf terug bovenop

Af en toe geef ik mijn plant ook wat vloeibare meststof (volgens de bemestingstips die ik kan terugvinden op de site van tuinadvies), die vloeibare meststof is een extract van mijn compostvat waar ik alles in gooi wat organisch is

Alvast bedankt voor de tips !

Kristof Deguffroy

Biologisch Tuinieren

zaterdag 3 augustus 2013 - 09:44
Polplastron

Polplastron

Lavendel schimmelt niet zomaar. Staat de plant wel op een goede standplaats: veel zon, luchtig en in goed doorlatende grond.

Bestrijdingsmiddelen en huis-tuin-en-keuken-middeltjes werken vooral symptoombestrijdend of bij accute aantastingen. Op lange termijn leveren ze meestal geen meerwaarde.

Groeten,

Pol
maandag 5 augustus 2013 - 03:46
vloeiende

Vloeiende

Lavendel hoef je trouwens niet te bemesten, houd van kalkrijke standplaats en waarom heb je op je lavendel een lookextract gebruikt?
Levandula stoechas is eigenlijk niet voor ons klimaat maar overleeft het hier wel, een barre winter velt hem meestal.
woensdag 11 september 2013 - 21:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon