menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

MiniSnack Paprika zaad gezocht

Ga naar meest recente reactie

Maxession

Maxession

Hallo iedereen, ik ben op zoek naar zaad van snack/mini paprika's.
Heb het zelf nog nooit gezaaid, wel grote paprika's en pepers, maar telkens te laat om goed te laten afrijpen.
Dit jaar wil ik er echt voor gaan, en mini paprika's zouden gemakkelijker gaan, en kunnen hier ook langer binnen blijven door de plant grootte.
Daarnaast wil ik iemand er ook nog een plezier mee doen met wat zaden, of een plantje.

Ik ben gisteren al tot Aveve en Brico geweest, maar daar hadden ze alleen de "normale" formaten.

Nu zijn er ook een aantal webwinkels, maar hiervoor zou ik toch even jullie raad willen vragen van welke soorten te kopen en waar?

Of moest er iemand zaad over hebben, is het natuurlijk ook altijd welkom, stuur dan maar even een PM en we regelen wel iets.

zondag 22 januari 2012 - 17:39
rubbyboy

Rubbyboy

Hallo,

Ik heb er geen zaden van maar hier kan je de zaden bestellen.
Mvg,
Ruben
zondag 22 januari 2012 - 20:04
Tarragon

Tarragon

Stuur eens een PM.
Ik wil niks beloven, maar ik probeer vanavond (of in elk geval morgen) eens te kijken in mijn voorraadje. Ik heb afgelopen zomer zaad verzameld van kleine rode puntpaprika, maar had het al aangeboden aan vrienden en kennissen + een deel in de Zadencarrousel gestopt die nu in Nederland circuleert. Geen idee hoeveel er nog van over is. Als het voldoende is, dan mag je dat wel hebben.
maandag 23 januari 2012 - 12:51
Maxession

Maxession

@Rubbyboy; Ik denk dat je link niet gelukt is, je mag deze ook gewoon in tekstformaat zetten.

@Tarragon; Bedankt, PM verstuurd.
maandag 23 januari 2012 - 20:22
rubbyboy

Rubbyboy

Heb je nu al zaadjes anders heb ik er nog wel voor jou?
vrijdag 17 februari 2012 - 18:03
Maxession

Maxession

Hey, ik heb van Tarragon al zaadjes gekregen van de kleine rode puntpaprika. (ik vind er wel niet veel info of foto's van welke het juist zijn?)

Ik had er zelfs wat meer dan nodig, dus heb ik er iemand anders ook gelukkig mee kunnen maken.

Dus bedankt voor de aanbieding, maar misschien heeft er wel nog iemand anders interesse voor.
vrijdag 17 februari 2012 - 21:42
rubbyboy

Rubbyboy

Oke, ik heb er toch meer dan genoeg
vrijdag 17 februari 2012 - 21:57
Tarragon

Tarragon

*lacht*
Ik kan je er niet veel info van bezorgen, omdat ik ze zelf ook zo volledig zonder info gekregen heb. Dat is geen verwijt aan de lieve persoon van wie ik de zaadjes vorig jaar gekregen heb, he.

Het gaat hem om een kleine zoete puntpaprikasoort. Ze wordt ongeveer 10 cm lang.

Niet iedereen hanteert hetzelfde systeem voor het planten van paprika.

Ikzelf probeer om ze te zaaien, binnenshuis, niet te ver van de verwarming, zodat ze kunnen kiemen aan een temperatuur van 22 à 25°C.
De aarde plaats ik ook al enkele dagen op voorhand binnen zodat die opgewarmd is.

Van zodra de paprika's kiemen, gaan ze naar een minder warm plaatsje, waar vooral veel licht is.

Begin maart ongeveer zet ik ze over naar grote plantbakken of emmers en dan gaan ze naar buiten zodat ze goed wat zon krijgen. Is de temperatuur mild 's nachts dan blijven ze buiten staan, en daar blijven ze tot ik de vruchtjes geplukt heb.
donderdag 23 februari 2012 - 11:24
green

Green

heb al zaadjes gehad dank u
zaterdag 24 maart 2012 - 17:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon