menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Siersteen

Ga naar meest recente reactie

Rockey

Rockey

Hoi,

Zijn er mensen onder jullie die adressen kunnen aanraden voor de aankoop van siersteentjes.
Wij gaan dit jaar onze tuin herinrichten en daarbij een grote hoeveelheid steentjes nodig hebben.

Als ik dit allemaal in zakken van 25kg moet aankopen in een tuincentrum ben ik geruïneerd. Ik ben dus op zoek naar grootverdelers die ook particulier verkopen. Deze leveren dan normaal in big bag's en dat zal natuurlijk pak schelen.

Heb er al paar op internet gevonden maar allemaal in regio A'pen en ben eigenlijk op zoek naar firma's dichter bij huis (dus west - , oost - vlaanderen)

Alvast bedankt voor de tips
dinsdag 15 maart 2011 - 11:31
jdcoster

Jdcoster

Als je maar niet hele delen van de tuin daarmee overdekt, want dat vind ik altijd zonde. Erger nog vind ik de tuinen waarin vakjes met steentjes in allerlei kleurtjes en van allerlei soorten naast elkaar verwerkt worden. Daar hoort dan meestal nog een plastieken 'siervijvertje' bij, een soort vissenkuip met een net er over tegen reigers, ... Verschrikkelijk.
Met de foto's die ik daarvan kan nemen onderweg van en naar mijn werk, kan ik hier al vast een rubriek 'de lelijkste tuinen' starten.

Maar om te antwoorden op uw vraag en toch al niet meer zo ver uit de buurt voor u dan --> Kijk eens op Google bij Chris Slabbinck Zedelgem
dinsdag 15 maart 2011 - 13:42
Rockey

Rockey

Bedankt voor de tip.

Het is niet de bedoeling om de ganse tuin in steentjes te leggen. Er blijft hoe dan ook plaats voor mijn groenten en kruiden en natuurlijk het gazon en een plaats voor onze dochter om te kunnen spelen. Maar er zal wel meer bloemen in pot komen.

Wat nu in volle grond staat blijft maar zal meer gegroepeerd worden. Sommige delen zullen dan met steentjes bedekt worden.

Tja, ieder heeft natuurlijk zijn smaak. Een vriend van me heeft een japanse tuin en daar is geen spatje aarde meer te zien maar ik vind die tuin wel prachtig (zou het zelf niet willen omdat je daar niet zo eens kan in veranderen)
Ik respecteer ieder zijn keuze maar snap wat je bedoelt, soms zijn het geen tuinen meer maar meer design stukken.

Nogmaals bedankt
dinsdag 15 maart 2011 - 22:45
jdcoster

Jdcoster

Graag gedaan
En ... ik moest zo nodig eens mijn steentjesallergie ventileren.
Best worteldoek er onder leggen denk ik.
Veel succes
dinsdag 15 maart 2011 - 23:04
rietebie

Rietebie

Ik ben geinterresseerd in de Japanse tuin van uw vriend. Zou graag foto's van de tuin zien of de tuin zelf. Of waar uw vriend het materiaal zoals de stenen gehaald heeft ?

dinsdag 19 juli 2011 - 16:09
Rockey

Rockey

@rietebie: zal dit even moet bekijken met hem, het is zijn tuin ik heb daar niet over te beslissen. En iemand zijn privé moet je respecteren.

Wat ik wel kan zeggen is dat de tuin werd aangelegd door iemand uit het antwerpse maar die doet nu geen aanleg niet meer en woont nu in spanje
woensdag 20 juli 2011 - 16:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon