menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rode dille.

Ga naar meest recente reactie

Tine

Tine

Ik zoek zaadjes van de rode dille. Ik wist niet dat die bestond maar zag hem in een bloemstukje. Hij kwam me al heel bekend voor alleen kende ik het alleen maar met gele bloempjes. Mocht iemand hier zaadjes van overhebben dan houd ik me aanbevolen.

Tine.
donderdag 5 oktober 2006 - 12:48
Bowie

Bowie

Bedoel je daarmee het 'kruid' dille mee? Ik wist niet dat er verschillende soorten bestaan.
donderdag 5 oktober 2006 - 12:59
Tine

Tine

Dat wist ik ook niet maar volgens de bloemenzaak was het gewone dille maar dan de rode vorm. Ze wist niet waar zaden te krijgen waren want zij kreeg het alleen als bloem voor stukjes aangeleverd.

Tine.
donderdag 5 oktober 2006 - 13:51
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

Hier staat iets over dille voor bloemstukken, maar ik vind niet of ze rood van kleur zijn.
http://www.eseeds.com/c-1070-anethum-graveolens-fernleaf.aspx



Dit zijn de soorten die ik gevonden heb:
Anethum graveolens 'Bouquet'
Anethum graveolens 'Fernleaf' :This feathery little dill is lovely in planters or the garden. Pick leaves all summer and use the flower heads in fresh flower arrangements. Height to 50cm (20 in). Approx. 425 seeds/g.
Anethum graveolens 'Mammoth'
Anethum graveolens subsp. sowa
Anethum 'Vierling' :This strain has extra strong stems, and is often used as a cut flower throughout Europe.
Anethum 'Dukat'


donderdag 5 oktober 2006 - 14:31
Bowie

Bowie

Menno Kroon:"Een prachtige schakering van zeer uiteenlopende kleuren snijhortensia’s gemaakt als rouwkrans. De bloem leent zich daar prima voor. Hier verwerkt in een steekschuim basis krans met daartussen cotinus bloesem en braamvruchten in onrijp stadium en rode dille (dauchus)."

[afbeelding verwijderd niet-https]


Dit heb ik ook gevonden op 'net, met de naam dauchus, maar hierover vind ik dan weer niks.
donderdag 5 oktober 2006 - 14:45
Tine

Tine

Fijn dat je zo aan het googelen bent. Ik ga ook verder zoeken, misschien dat die dauchus wel iets is.

Tine.
donderdag 5 oktober 2006 - 18:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon